چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 15489
آیت‌الله مکارم شیرازی:

جنایات وهابیت سلفی به دلیل دوری از حقیقت اسلام است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: امروز وهابی‌های تندور سلفی بیش از زمان جاهلیت پیش از اسلام دست به کشتار می‌زنند زیرا از حقیقت اسلام دور شده‌‌اند.
جنایات وهابیت سلفی به دلیل دوری از حقیقت اسلام است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی دیروز در جلسه تفسیر سوره «احزاب» که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد اظهارکرد: در خصوص شاغل بودن زنان در خارج از منزل باید گفت برخی مشاغل مانند پزشکی و معلمی در مدارس دخترانه از اموری هستند که واجب کفایی است زنان در آن‌ها تخصص پیدا کنند.
 
وی افزود: اگر کار زنان در خارج از خانه برای تربیت فرزندان و کار خانه مزاحمت ایجاد کند سبب اشکال آن می‌شود مگر اینکه چنین مزاحمتی وجود نداشته باشد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه کار زنان در خارج از منزل زمانی که شوهرانشان هم در خانه حضور ندارند موجب سوء تربیت فرزندان می‌شود گفت: کودکانی که پدر و مادر بالای سرشان نباشد تربیت صحیحی هم نخواهند داشت و وقتی به سن بزرگسالی برسند نمی‌توانند از والدینشان مراقبت کنند و آنها را به خانه سالمندان می‌سپارند.
 
وی ادامه داد: زنان نباید تصور کنند خانه‌داری و تربیت فرزندان در محیط گرم خانواده موجب افت شخصیت آنها خواهد شد زیرا همه مردان بزرگ هم با استفاده از همین محیط تربیتی و از دامان مادرانشان به این جایگاه رسیده‌اند هرچند امروز دنیای غرب تفکرات غلط خود را در ذهن برخی نفوذ داده و این گروه از فریب‌خوردگان گمان می‌کنند زنان شاغل بهتر از زنان خانه‌دار هستند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به جاهلیت زمان پیش از اسلام عنوان کرد: قرآن کریم خطاب به زنان پیامبر(ص) می‌فرماید مانند زنان جاهلیت اول بدحجاب نباشید و این سخن گویای این حقیقت است که جاهلیت دومی هم در کار است و قرآن در آیه 33 سوره «احزاب» آن را با دقت و زیبایی پیشگویی کرده است.
 
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه عرب در زمان جاهلیت اول پنج ویژگی داشته است اظهار کرد: اعراب در آن زمان به بهانه‌های واهی به جان هم می‌افتادند و یکدیگر را می‌کشتند و غارت می‌کردند اما حداقل این بود که این کار را در میدان جنگ انجام می‌دادند اما در عصر خودمان شاهد هستیم که دو جنگ جهانی اول و دوم در مجموع 50 ملیون کشته  و دو برابر این میزان هم مجروح بر جای گذاشت.
 
وی اضافه کرد: تا اینجای کار 100 هزار نفر هم در سوریه جان خود را بر سر نزاع‌ گروه‌های درگیر از دست داده‌اند؛ امروز وهابی‌های تندور سلفی بیش از زمان جاهلیت اول دست به کشتار می‌زنند زیرا از حقیقت اسلام دور شده‌‌اند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به بدحجابی و بی‌حجابی به عنوان دومین ویژگی اعراب جاهلی گفت: امروز اما برهنگی و بی‌حجابی‌ها افزون شده و کیفیت آن هم بدتر شده است؛ فحشا چهارمین ویژگی جاهلیت نخست به شمار می‌رود ولی امروز می‌بینیم همانطور که زنان جاهلی پرچم‌هایی برای نشان دادن خود بر سر چادرهایشان آویزان می‌کردند مجلاتی وجود دارند که زنان فاحشه خود را در آنها معرفی می‌کنند.
 
این مرجع تقلید در ادامه به چهارمین ویژگی جاهلیت اول اشاره و خاطرنشان کرد: اعراب دختران خود را زنده به گور می‌کردند، امروز هم سقط جنین هیچ تفاوتی با آن مسئله ندارد و در برخی کشورها به صورت قانونی انجام می‌شود و در جوامعی هم که این کار قانونی نیست به شکل غیر قانونی صورت می‌گیرد.
 
وی پرداختن و اعتقاد به خرافات را پنجمین ویژگی اعراب جاهلی در دوره نخست دانست و گفت: بت‌پرستی یکی از جلوه‌های خرافه بود و امروز هم خرافات بیداد می‌کنند به طوری که شیطان‌پرستی به وجود آمده در غرب خود را به کشورهای ما هم رسانده و بدترین نوع خرافه پرستی محسوب می‌شود.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دنیای غرب فقط در زمینه تمدن صنعتی رشد کرده و تمدن انسانی را به کناری نهاده است؛ این همان وضعیتی است که جاهلیت دوم خوانده می‌شود و قرآن آن را پیش‌بینی کرده بود.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcgyt9q.ak9n74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما