شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۰۴
کد مطلب : 13955
صبح امروز در قم و 9 شهر دیگر

آزمون ورودی متمرکز مراکز تخصصی حوزه‌های ‌علمیه برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: آزمون ورودی متمرکز مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه کشور به صورت همزمان در قم و 9 شهر دیگر کشور برگزار شد.
آزمون ورودی متمرکز مراکز تخصصی حوزه‌های ‌علمیه برگزار شد
به گزارش قم نیوز، آزمون ورودی متمرکز مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه کشور صبح روز جمعه در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه (س) و ۹ مرکز آزمون در شهرهای مختلف کشور به صورت همزمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالکریم فرحانی معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور توسعه رشته‌های تخصصی در حوزه علمیه را یکی از مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: امروز مراجع عظام اقدام به فعال کردن مراکز تخصصی حوزوی در قم و برخی از شهرها کرده‌اند و مراکز تخصصی تفسیر، کلام، شیعه شناسی و... برخی از این مراکز هستند.

وی با اشاره به پراکندگی مراکز تخصصی در سراسر کشور اظهار داشت: در گذشته تنها در سه استان قم، اصفهان و فارس مراکز تخصصی وجود داشت اما امروز در هفت استان این مراکز فعال هستند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: در سال‌های اخیر نیز در استان‌های مازندران، خوزستان، تهران و آذربایجان شرقی مراکز تخصصی فعال شدند. همچنین فعال کردن مراکز تخصصی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، گلستان و یزد و شهر کاشان در دستور کار است و در سال تحصیلی آینده مرکز تخصصی در شهر کاشان فعال می‌شود.

فرحانی مراکز آزمون در سراسر کشور را ۱۰ مرکز آزمون عنوان کرد و افزود: در سطح دو هفت رشته تخصصی در ۱۶ مرکز آموزش عرضه می‌شود. ظرفیت پذیرش در سطح دو از ۴۱۹ نفر در سال گذشته به هزار و ۶۵ نفر در سال جاری افزایش پیدا کرده است. در سال جاری ۲ هزار و ۲۴۷ نفر در آزمون پذیرش رشته‌های تخصصی در سطح دو شرکت کرده‌اند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به گستردگی رشته‌های تخصصی در سطح سه گفت: ۲۲ رشته تخصصی در ۴۶ مرکز آموزش در سطح سه عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: در حالی‌که سال گذشته ظرفیت پذیرش، ۸۳۸ نفر بود امسال ظرفیت پذیرش در سطح سه به هزار و ۴۰۳ نفر افزایش پیدا کرده است. افزایش ظرفیت پذیرش در رشته‌های تخصصی پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع عظام در خصوص گسترش آموزش‌های تخصصی در حوزه علمیه بوده است.

فرحانی ایجاد رشته‌های تخصصی را موجب گسترش زمینه‌های خدمت‌رسانی حوزه به مردم دانست و افزود: فارغ‌التحصیلان این دوره باید با تخصص خودشان شبهه زدایی کرده و از حریم تشیع دفاع کنند.

سطوح بالاتر از سطح یک در حوزه علمیه دارای رشته‌های تخصصی است که هر طلبه با گذراندن سطح یک می‌تواند به یکی از رشته‌های تخصصی حوزه علاوه بر دروس عمومی آن شرکت کند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccpoqs.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما