يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : 14177
شهردار منطقه 6 قم خبر داد:

اجرای 60 پروژه عمرانی،خدماتی و فرهنگی در منطقه 6 در سال گذشته

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه 6 قم ایجاد توازن بین مناطق شهرداری قم را رویکرد کلی شهرداری کلانشهر قم دانست.
اجرای 60 پروژه عمرانی،خدماتی و فرهنگی در منطقه 6 در سال گذشته
به گزارش قم نیوز، شهردار منطقه ۶ قم با بیان اینکه سیاست و رویکرد شهردار کلانشهر قم ایجاد توازن بین مناطق شهری قم می باشد، تصریح کرد: در همین راستا در سال گذشته اجرای 60 پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت که بخش عمده آن با پیگیری های مکرر شهردار قم به بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

رسولی افزود: بوستان همت با اعتبار دو میلیارد ریال، بوستان ثامن الائمه با اعتباری بالغ بر بیست میلیارد ریال، بوستان حکمت با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون ریال، بوستان خیابان هندیان با اعتباری یک میلیارد ریال، پروژه لوله گذاری خیابان امامزاده ابراهیم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال، لوله گذاری خیابان هندیان با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون ریال، لوله گذاری مسیر کمربندی بزرگراه امام علی (ع)، لوله گذاری خیابان ثامن الائمه و خیابان جانبازان با اعتباری یک میلیارد و 700 میلیون ریال، ساماندهی ورودی شهر قم از سمت جعفریه با اعتبار 5 میلیارد ریال، جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت بلوار بنی فضل با اعتبار 7 میلیارد ریال و ... از جمله پروژه های اجرایی این منطقه در سال 91 بوده است که بخش عمده آن در سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: لوله گذاری ها در خیابان ها و معابر این منطقه با هدف هدایت آب های سطحی انجام گردیده که با اجرای این پروژه شاهد کاهش آب های سطحی به ویژه در هنگام بارندگی در سطح منطقه 6خواهیم بود.

رسولی خاطر نشان کرد: پروژه احداث دروازه ورودی شهر قم از سمت جعفریه نیز در سال جاری به بهره برداری می رسد. 

وی افزود: در پی سفر مقام معظم رهبری به استان قم و تاکید ایشان بر رفع مشکلات مناطق محروم قم به ویژه منطقه نیروگاه با درایت و پیگیری شهردار کلانشهر قم مناطق جدیدی در همین راستا ایجاد گردید که یکی از این مناطق منطقه 6 است که با وجود اینکه زمان چندانی از فعالیت آن نمی گذرد، اقدامات قابل توجهی در آن انجام شده است. 

شهردار منطقه 6 قم گفت: با اختصاص اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، این منطقه محروم در مسیر تحول و توسعه قرار گرفته است و با عمران و آبادانی این منطقه شاهد ارتقاء فرهنگ شهروندی خواهیم بود.

رسولی افزود: سال گذشته 20 میلیارد ریال از اعتبارات این سفر اختصاص یافت که از این محل تملک بخشی از خیابان 17 متری فهیمی انجام و مابقی آن نیز در سال جاری صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه با مصوبه شورای ترافیک و اقدامات معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم،خیابان 17 متری فهیمی به 20 متری ارتقاء یافته است، اظهار داشت: با پیگیری شهردار کلانشهر قم و مساعدت معاونین برنامه ریزی و عمران استانداری از محل اعتبارات سفر رهبری 80 میلیارد ریال دیگر برای تملک املاک و اقع در مسیر این خیابان اختصاص یافته است که بخش عمده آن در اعتبارات سال جاری دیده شده است و 15 میلیارد ریال آن نیز اختصاص یافته است و ورودی این خیابان همزمان با نیمه شعبان بازگشایی می شود.

شهردار منطقه 6 اضافه کرد: نصب 2 هزار انشعاب فاضلاب از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در این منطقه به صورت رایگان در دستور کار قرار دارد که با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان اجرایی خواهد شد.
رسولی بیان داشت: بنده به نمایندگی از مردم منطقه 6 از عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این منطقه تشکر می کنم، امیدوارم خدمتگزاری خوب برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

شهردار منطقه 6 در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تمرکز عمده بودجه سال جاری شهرداری قم برنامه ریزی، توسعه شهری و بهبود عبور و مرور شهری است، خاطر نشان کرد: اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده در بودجه سال 92 شهرداری برای این منطقه 240 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 120 درصد رشد دارد و اگر اعتبارات سفر مقام معظم رهبری را نیز لحاظ کنیم اعتبارات سال 92 این منطقه 200 درصد رشد خواهد داشت.
وی در پایان از حمایت ها و نقطه نظرات راهگشای شهردار کلانشهر قم ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم که موجب رفع مشکلات و موانع پیش روی اجرای پروژه های این منطقه گردیده تقدیر و تشکر کرد. 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcjavev.uqexazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما