پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 14257
عالی پور خبر داد:

قیمت 46 قلم کالا در قم پایین تر از میانگین کشوری است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم قیمت 46 قلم کالا که در قم خرید و فروش می‌شود را پایین تر از میانگین کشوری عنوان کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم
به گزارش قم نیوز، یونس عالی پور در گردهمایی اصناف استان قم که شامگاه چهارشنبه با عنوان حماسه حضور و با حضور استاندار قم در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه در استان قم 38 اتحادیه در مجمع امور تولیدی و 24 اتحادیه در مجمع امور توزیعی وجود دارد، گفت: در مجموعه اصناف قم بیش از 50 هزار فرصت شغلی داریم.
 
وی با بیان این که 10 درصد از شهدای قم از خانواده‌های اصناف هستند، گفت: بخش مورد توجهی از خانواده اصناف دارای مدارک و مدارج بالای دانشگاهی و برخی از آنها دارای مدارک حوزوی هستند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته قیمت 46 قلم از اقلام مورد نیازی که در قم خرید و فروش می‌شود از میانگین قیمت آن در کشور پایین تر است.
 
وی با اشاره به این که تفاهم، همدلی و رفاقت خوبی در میان مجامع امور صنفی قم قرار دارد، ابراز داشت: دلیل ارزانی تعداد زیادی از اقلام مصرفی در قم تدین کسبه و مشارکت آنها در تامین کالاهاست.
 
عالی پور افزود: در استان به ازای هر 31 نفر یک واحد صنفی داریم و با توجه به این که جمعیت روستایی ما 50 هزار نفر هستند دقیقا 50 هزار قالیباف داریم.
 
در ادامه این گردهمایی استاندار قم نیز به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: باید فضای قم را بشناسیم، فضای قم از دور یک فضای مقدس است، اما وقتی وارد قم می‌شویم به برکت کریمه اهل بیت(س) مجموعه‌ها و فضاهای زیادی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، سیاسی و اقتصادی در قم وجود دارد که هر کدام یک ظرفیت محسوب می‌شود.
 
کرم رضا پیریایی با اشاره به این که میانگین قیمت اقلام و کالاها در شهر قم از استان‌های دیگر کشور پایین تر است گفت: از ابتدا هم در قم قیمت‌ها به همین شکل بوده و باید این رویه را حفظ کنیم.
 
این همایش به همّت سازمان صنعت معدن تجارت، مجمع امور صنفی توزیعی و مجمع امور صنفی تولیدی استان قم در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdciyraz.t1a5w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما