دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 14367
معاون فني و عمراني شهردار قم:

عدالت اجتماعي ره‌آورد طرح تفصيلي شهر قم است

قم نيوز : قم نیوز: معاون فني و عمراني شهردار قم گفت: طرح تفصيلي شهري قم را به سمت عدالت اجتماعي و شهري هدايت مي‌کند.
معاون فنی و عمرانی  شهردار قم
معاون فنی و عمرانی شهردار قم
به گزارش قم نیوز، مهندس بهشتي در جلسه شوراي معاونين و مديران شهرداري قم با موضوع گزارش عملکرد شهرداري قم از حيث درآمد به تفکيک مرکز و مناطق با اشاره به ضرورت تامين منابع مالي پروژه‌هاي اصلي شهر قم اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس به دليل برخي مهاجرت‌ها شهر قم شاهد رشد 10،7 درصدي جمعيت بود که هفت درصد آن غير طبيعي محسوب مي‌شد.

وي افزود: در آن زمان طرحي براي توسعه شهر قم به تصويب شوراي عالي شهرسازي رسيد ولي بعدها که رشد جمعيت به حالت عادي بازگشت مشخص شد برخي زيرساخت‌هاي شهري بدون اينکه استفاده‌اي داشته باشند احداث شده‌اند و اکنون پس از 30 سال امکانات موجود فرسوده شده‌اند.

معاون فني و عمراني شهردار قم با بيان اينکه هم اکنون رويه اشتباهي در زمينه تامين درآمدها حاکم است گفت: هنوز درآمدهايي غير از فروش پروانه و دريافت عوارض جدي گرفته نمي‌شوند.

وي ادامه داد: در حال حاضر در برخي محلات قم که در گذشته منازل ويلايي داشتند مجتمع‌هاي مسکوني چند واحدي احداث شده که خدمات زيربنايي مانند آب، برق و گازي که قبلا براي آنها در نظر گرفته شده بود جوابگوي جمعيت حاضر نيستند.

بهشتي با تاکيد بر استفاده از درآمدهاي پايدار شهري عنوان داشت: در طرح تفصيلي جديد شهري قم محدوده جديدي به بافت شهري افزوده نمي‌شود به همين دليل لازم نيست خدمات زيربنايي جديدي به قم اضافه شوند و از اين نظر صرفه‌جويي خوبي هم صورت مي‌گيرد و اين امر جزو مزاياي طرح تفصيلي است.

معاون فني و عمراني شهردار قم خاطرنشان کرد: طرح تفصيلي شهري، قم را به سمت عدالت اجتماعي و شهري هدايت مي‌کند و بايد گفت افزايش قيمت‌هاي حاصل از آن هم سرسام‌آور نيستند و اگر هم افزايش قيمتي صورت گيرد توسط بورس‌بازان مسکن صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdca0en6.49nyi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما