چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 14447
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم خبر داد:

برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری در کانون‌های قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: کلاس های فرهنگی و هنری در کانون های فرهنگی آموزش و پرورش در طول ایام تابستان برگزار می شود.
برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری در کانون‌های قم
به گزارش قم نیوز، ناصر حمزه‌ای برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری را یکی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی آموزش و پرورش دانست و افزود: رشته‌های نمایشنامه نویسی، شعر، داستان سازی، خوشنویسی، طراحی، نقاشی، گرافیک، تئاتر، سرود و عروسک سازی در این کانون‌ها آموزش داده می‌شود.
 
وی با اشاره به راه اندازی مدارس قرآن کریم در مراکز تابستانی آموزش و پرورش اظهار داشت: در طول ایام تابستان کلاس‌های متعددی در مدارس قرآن کریم برگزار می‌شود. کلاس‌های روخوانی، روان خوانی، تجوید، تفسیر و مفاهیم، آشنایی با سیره اهل بیت و تاریخ اسلام در مدرسه قرآن کریم برگزار می‌شود.
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم اضافه کرد: پژوهش سراهای دانش آموزی یکی دیگر از مراکز برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت است. در پژوهش سراها کلاس‌های مقاله نویسی، روزنامه نگاری، ربوکاپ، نجوم و ستاره شناسی برگزار می‌شود.
 
حمزه‌ای با اشاره به توجه به فعالیت‌های ورزشی در طرح اوقات فراغت اداره آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در طرح اوقات فراغت رشته‌های گوناگونی از جمله فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، شنا، دو و میدانی و کوه‌نوردی را آموزش می‌بینند. همچنین در این طرح به آشنایی دانش آموزان با بازی‌های محلی توجه شده است.
 
وی اضافه کرد: در طول ایام تابستان از سوی اداره آموزش و پرورش اردوهای یک روزه و چند روزه، اردوهای درون استانی و برون استانی و اردوهای زیارتی برگزار می‌شود. همچنین دانش آموزان در طول ایام تابستان به اردوی راهیان نور غرب اعزام می‌شوند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم مهارت آموزی دانش آموزان دختر را یکی از اهداف طرح اوقات فراغت دانست و افزود: کلاس‌های گوناگونی از جمله خیاطی، بافندگی، گلدوزی، آشپزی، صنایع دوستی و قالی بافی در طول ایام تابستان برای دختران برگزار می‌شود.
 
وی اضافه کرد: کلاس‌های آشنایی با مهارت‌های رسانه‌ای همچون عکاسی، فیلم‌برداری، آشنایی با کامپیوتر و طراحی وبلاگ و سایت در طول طرح اوقات فراغت برگزار می‌شود. مهارت‌های فعالیت در فضای مجازی مانند وبلاگ نویسی نیز در پایگاه‌های تابستانی آموزش داده می‌شود.
 
حمزه‌ای یکی دیگر از فعالیت‌های اداره آموزش و پرورش در طول ایام تابستان را زیباسازی و شاداب سازی مدارس با همکاری دانش آموزان دانست و افزود: فعالیت‌هایی همچون زیباسازی و شعارنویسی محیط مدارس، رنگ آمیزی نمازخانه مدارس و تعمیر میز و نیمکت‌های اسقاطی برگزار می‌شود. دانش آموزان بسیجی در قالب طرح هجرت با حضور در مدارس در کنار مربیان در این فعالیت شرکت می‌کنند و علاوه بر همکاری در بهبود تأسیسات و فضای عمومی مدرسه مهارت‌هایی را می‌آموزند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به فعالیت‌های معرفتی در مراکز تابستانی اظهار داشت: کلاس‌های اعتقادی و پاسخ به احکام برگزار می‌شود، همچنین برنامه‌های پرسش و پاسخ به سوالات مهدوی در مراکز تابستانی برگزار می‌شود.برنامه‌هایی همچون نمایش فیلم، برپایی نمایشگاه و نشست‌های دانش آموزی در حاشیه فعالیت‌های مراکز تابستانی برگزار می‌شود.
 
حمزه‌ای کانون‌های فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان قم را 12 کانون دانست و افزود: زیر نظر هر کانون فرهنگی چهار مدرسه به عنوان پایگاه تابستانی فعالیت می‌کند و در 50 سالن ورزشی آموزش و پرورش فعالیت‌های ورزشی صورت می‌گیرد.همچنین علاوه بر خانه علوم و فنون آموزش و پرورش استان قم در چهار پژوهش‌سرای دانش آموزی فعالیت‌های علمی صورت می‌گیرد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به شهریه‌های کلاس‌های مراکز تابستانی اظهار داشت: در مراکز تابستانی شهریه‌های کلاس‌ها کمتر از شهریه‌های مراکز خصوصی است.
 
حمزه‌ای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی بر دانش آموزان را یکی دیگر از برنامه‌های مراکز تابستانی دانست و افزود: 10 مهارت زندگی در 12 ساعت با هدف پیشگیری از اعتیاد به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.
 
وی اضافه کرد: مهارت‌هایی همچون اعتماد به نفس، مثبت اندیشی، تصمیم گیری، همدلی و برقراری ارتباط موثر در این کلاس‌ها به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcjaxev.uqexxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مطهره سادات ناطقی
خوب بود ولی ببخشید من ایمیل ندارم ولی برنامه شما خیلی
خوب بود آدرس اینجا کجاست