پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : 14473
مدیرکل فنی و حرفه ای قم:

۱۳۵۰ فقره تسهیلات وام به دارندگان گواهینامه فنی و حرفه ای اعطا شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای قم گفت: ۱۳۵۰ فقره تسهیلات وام به دارندگان گواهینامه فنی و حرفه ای از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم اعطا شد.
۱۳۵۰ فقره تسهیلات وام به دارندگان گواهینامه فنی و حرفه ای اعطا شد
 به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، احمد عطارنیا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان افزایش بهره وری سرمایه، صرفه جویی در هزینه‌های جانبی اشتغال و کمک به اقتصادخانواده را از اهداف طرح حمایت از مشاغل خانگی اعلام و اظهار کرد: از آنجایی که یکی از تجارب موفق دنیا در کاهش هزینه‌های تولید، حمایت از کسب و کارهای خانگی است، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی را از مهمترین برنامه‌های خود قرار داده است و توجه به حفظ الگوی اصیل خانواده ایرانی رااز مهمترین کارکردهای این طرح می‌داند.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم افزود: از ابتدای اجرای طرح و قانون حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی (در سال 90) تا پایان سال گذشته، یک هزار فقره تسهیلات وام مشاغل خانگی، 270 فقره وام خود اشتغالی و 80 فقره وام بنگاه‌های اقتصادی به دارندگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای اعطا گردیده است.
 
عطارنیا در خصوص شرایط و نحوه اعطای تسهیلات وام خوداشتغالی، بنگاه‌های اقتصادی و مشاغل خانگی به دارندگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای افزود: اسامی رشته‌هایی که اعطای وام مشاغل خانگی بدان تعلق می‌گیرد هر ساله از سوی اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی اعلام واین اداره کل جهت پرونده سازی و پرداخت آن به متقاضیان برنامه ریزی لازم را انجام می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: مبلغ وامهای مشاغل خانگی 30 الی 50 میلیون ریال با کارمزد 4 درصد می‌باشد که می‌بایست در یک دوره 36 ماهه بازپرداخت شود و در صورتی که عدم اجرای طرح از سوی بازرسین اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی اعلام گردد، کارمزد تسهیلات به 24 درصد افزایش می یابد.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به این که از خانواده ها تنها یکی از اعضا قادر به اخذ وام می‌باشد گفت: اگر فردی دارای چند گواهینامه در رشته‌های مختلف فنی و حرفه ای باشد فقط در یکی از رشته‌ها می‌تواند تقاضای اعطای وام نموده و پرونده تشکیل دهد.
 
وی افزود: متقاضیان جهت کسب اطلاع از اسامی رشته‌هایی که وام مشاغل خانگی به آنها تعلق می‌گیرد می‌توانند به لینک‌های موجود در سایت اداره یا سازمانی که به آن مراجعه کرده اند رجوع کنند.
 
عطارنیا با اشاره به وام‌های خود اشتغالی گفت: میزان سقف این وام تا مبلغ 150 میلیون ریال با کارمزد 24 درصد می‌باشد که در یک دوره 48 ماهه باید بازپرداخت شود و هیچگونه مدت تنفسی ندارد و  به کسانی پرداخت می‌شود که علاوه بر دارا بودن مدرک فنی و حرفه ای (به غیر از گواهی صلاحیت رشته‌های صنایع ساختمان) باید دارای نامه در دست اقدام جهت اخذ پروانه از اتحادیه مربوطه باشند.
 

انتهای پیام / 122
https://qomnews.ir/vdcip5az.t1a5y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما