?>?> منتظر واقعی باید زندگی خود را بر رضایت حضرت حجت(عج) منطبق نماید | قم نیوز
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 14614
استاد حوزه علمیه قم:

منتظر واقعی باید زندگی خود را بر رضایت حضرت حجت(عج) منطبق نماید

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: منتظر واقعی برمبنای خواست و دستور امامش عمل می‌کند و رضایت آن حضرت را در زندگی مد نظر قرار می‌دهد.
منتظر واقعی باید زندگی خود را بر رضایت حضرت حجت(عج) منطبق نماید
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد امین بالادستیان ظهر دیروز در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: منتظران بر مبنای سیره عملی و روایی امام معصوم حرکت می‌کنند و در این راه با بصریت و بینش، وفادارانه گام بر می‌دارند.
 
وی افزود: فرد منتظر به دنبال و همراه با انبیاء و اولیاء و صلحا گام بر می‌دارد و مهره ارزشمندی در دست امام زمانش است.
 
این پژوهشگر عرصه مهدویت تصریح کرد: امام زمان به یارانی وفادار و در عین حال بصیر و آگاه نیازمند است، کسانی که مانند یاران حسین بن علی(ع) تا پای جان در بیعت امامشان بمانند.
 
وی افزود: امور در زمان ظهور فقط با معجزه انجام نمی شود بلکه مردم و بندگان صالح به یاری حضرت می‌شتابند و با یاری ایشان، زمینه‌های ظهور فراهم می‌شود و جامعه براساس نظر امام معصوم اصلاح می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام زمان بر جامعه مدیریت می‌کند، تصریح کرد: امام به دو صورت هدایت باطنی و کمک به مردم به اندازه ظرفیتشان، بر جامعه مدیرتی می‌کند. بخشی از مدیریت امام نیز غیر مستقیم است و از طریق کارگزاران و نائبان و روات حدیث که همان علما است، صورت می‌گیرد.
 
بالادستیان تصریح کرد: در زمان غیبت صغری، نواب اربعه واسطه مردم و امام بودند و در زمان غیبت کبری، نواب عام که همان علما هستند، واسطه غیر مستقیم با امام هستند.
 
وی به حدیث شریف صادره از ناحیه امام زمان اشاره کرد و گفت: امام می‌فرمایند فامالحوادث الواقعه، فارجعوا الی روات حدیثنا و این روات حدیث، عالمان دین هستند که پاسخ گوی مردم هستند و دست مردم را در گذرگاه‌ها می‌گیرند.
 

انتهای پیام /122
https://qomnews.ir/vdcfjvdy.w6djyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما