سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 14855
با برگزاری مراسم اختتامیه:

برگزیدگان دومین جشنواره خانواده و جوان در قم تجلیل شدند

قم نيوز : قم نیوز: مراسم اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری و آموزشی خانواده و جوان در قم برگزار و طی آن از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.
برگزیدگان دومین جشنواره خانواده و جوان در قم تجلیل شدند
 به گزارش قم نیوز، مراسم اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری و آموزشی خانواده و جوان پیش از ظهر امروز در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.
 
در این مراسم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام مهدی عرب ‌انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، حاجی ‌مظفری مدیرکل بهزیستی استان قم و نیز جمعی از فیلم‌سازان، عکاسان، نقاشان و هنرمندان حضور داشتند.
 
در ابتدای مراسم محمد خلیلی دبیر جشنواره جوان و خانواده به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: خانواده اصلی‌ترین رکن تربیت و آموزش در جامعه به شمار می‌رود به همین دلیل می‌تواند به عنوان یکی از نخستین راهکارها برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی هم مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده رسانه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان داشت: خبرنگاران و رسانه‌های گروهی باید ارتباط بیشتری با پلیس و نهادهای فرهنگی و هنری در راستای جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی و خطرات ناشی از اعتیاد به مواد مخدر داشته باشند.
 
در ادامه و پس از پخش فیلم کوتاهی در مورد زنان و آسیب‌های اجتماعی، سید مرتضی اسماعیلی‌ طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم سخنرانی کرد.
 
وی با تاکید بر نهادینه‌سازی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها گفت: برای ایفای موثرتر نقش خانواده‌ها در این عرصه، نهادهای فرهنگی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری داشته باشند و در این میان استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری تاثیر بسزایی خواهد داشت.
 
اسماعیلی طبا رسانه‌ها و تاثیر آن‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: انتشار تصاویر، طرح‌های گرافیکی و سایر آثار هنری ارائه شده در این جشنواره در رسانه‌های محلی و کشوری می‌تواند تاثیرگذاری آن‌ها را دو چندان کند.
 
در ادامه فیلم کوتاه دیگری در مورد آسیب‌های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر صنعتی پخش شد و پس از آن حجت‌الاسلام مهدی عرب‌انصاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم طی سخنانی با بیان اینکه بنیان خانواده در جمهوری اسلامی دارای جایگاه رفیعی است تصریح کرد: کینه‌ورزی دشمنان علیه ایران نیز ریشه در همین مسئله دارد زیرا تروریسم جهانی بنیان خانواده را هدف قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به تلاش دشمنان با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای برای تبلیغ روابط نامشروع گفت: تشویق به استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر شیوه استکبار جهانی برای گسترش فساد و در نتیجه فروپاشی بنیان خانواده است.
 
عرب انصاری اضافه کرد: یکی از روش‌هایی که دشمنان جمهوری اسلامی در پیش گرفته‌اند و موفقیت‌هایی هم در این زمینه داشته‌اند ترویج استفاده از مواد مخدر و روان‌گردان‌هاست که منجر به افزایش طلاق و آسیب‌ رسیدن به بنیان خانواده شده است به همین دلیل لازم است با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری مبارزه‌ای جدی علیه این جنگ ناجوانمردانه به راه بیندازیم.
 
در پایان این مراسم با اهدای لوح و جوایزی از صاحبان آثار فرهنگی و هنری برتر دومین جشنواره خانواده و جوان تجلیل شد.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdccp4qs.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما