چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : 14861
معاون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کلانشهر قم:

قم ظرفیت زیادی برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی دارد

قم نيوز : قم نیوز: معاون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری قم: سرعت رشد و توسعه کلان شهرهایی همچون قم بسیار سریع و چشمگیر می باشد.
قم ظرفیت زیادی برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی دارد
به گزارش قم نیوز، معاون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه شهر مقدس قم ظرفیت زیادی برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی دارد اظهار داشت: سرعت رشد و توسعه کلان شهرهایی همچون قم بسیار سریع و چشمگیر می باشد و بر همین اساس با توجه به افزایش هزینه های نگهداری و توسعه زیرساخت های این شهر، ضرورت سرمایه گذاری های کلان بیش از پیش احساس می شود.

علی بیاتی افزود: پیرو تاکید شهردار کلانشهر قم، یکی از اهداف این حوزه شناساندن ظرفیت های سرمایه گذاری قم به سرمایه گذاران داخلی و خارجی با اولویت سرمایه گذاری داخلی می باشد، چرا که وضعیت کنونی شهر جهت خدمت رسانی به همشهریان و زائرین گرامی  مستعد سرمایه گذاری های کلان می باشد.

وی گفت: بر اساس استراتژی تعریف شده در معاونت سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی به گونه ای برنامه ریزی شده که در مشارکت ها هم برای سرمایه گذار منافع و هم برای مردم خدمت رسانی در پی داشته باشد.

معاون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری قم اذعان داشت: بسته های تشویقی جهت ساخت واحدهای اقامتی و هتل اعم از اخذ عوارض پس از بهره برداری به صورت نقد و اقساط، کسر مشاعات در مازاد تراکم، محاسبه عوارض سالن اجتماعات، رستوران و هتل به صورت کاربری صنعتی در خصوص تشویق سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص تشویق شهروندان به سرمایه گذاری در بافت های فرسوده بیان داشت: علاوه بر تخفیفی که نظام مهندسی بابت طراحی و نظارت بر نقشه ها و ساختمانهای موجود در بافت فرسوده شهری، هنگام صدور پروانه ساختمانی در نظر می گیرد،عوارض درصد تراکم نیز 100 درصد رایگان بوده که پس از معرفی سرمایه گذار به بانک از سوی شهرداری، به ازای ساخت هر واحد مسکونی مبلغ 300 میلیون ريال تسهیلات بافت فرسوده پرداخت می گردد. 

وی با اشاره به اینکه در خصوص احداث پارکنیگ های طبقاتی نیز تسهیلات خوبی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است،خاطرنشان ساخت: به ازای هر واحد پارکینگ مبلغ 50 میلیون ريال بلاعوض در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد و یا به ازای احداث چهار طبقه پارکینگ، مجوز یک طبقه با کاربری تجاری در نظر گرفته شده است.

بیاتی در پایان اظهار امیدواری کرد با استفاده از تجربیات کلانشهرهای دیگر، سرمایه گذاران بیشتری را وارد حوزه اقتصاد و توسعه شهری می نمائیم تا قم از نظر ساختار شهری به یک شهر جهانی تبدیل شود.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcjvoev.uqexmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما