دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 15011
با حضور آیت‌الله سبحانی و لاریجانی:

کتاب موسوعه الاحادیث العلویه، در بنیاد بین المللی نهج البلاغه قم رونمایی شد

قم نيوز : قم نیوز: کتاب موسوعه الاحادیث العلویه، با حضور آیت‌الله سبحانی و علی لاریجانی در بنیاد بین المللی نهج البلاغه در قم رونمایی شد.
کتاب موسوعه الاحادیث العلویه، در بنیاد بین المللی نهج البلاغه قم رونمایی شد
به گزارش قم نیوز، رونمایی از کتاب موسوعه الاحادیث العلویه شامگاه یکشنبه با حضور آیت الله العظمی جعفر سبحانی و علی لاریجانی رئیس قوه مقننه در بنیاد بین المللی نهج البلاغه برگزار شد که در این مراسم علاوه بر طلاب و محققان این بنیاد، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه و آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران نیز حضور داشتند.
 
معاون آموزش بنیاد نهج‌البلاغه در این مراسم در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد اظهار داشت: بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه از جمله با سابقه‌ترین مراکز حوزوی است که از سال ۱۳۵۳ کار خود را آغاز و در سالهای بعد از انقلاب به صورت جدی وارد حوزه پژوهش در خصوص نهج‌البلاغه شده است.
 
حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا گفت: تدوین دانشنامه نهج البلاغه، راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی و انتشار فصلنامه از جمله مهم‌ترین اقدامات بنیاد نهج‌البلاغه است.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های موسوعه الاحادیث العلویه ابراز داشت: این موسوعه در ۳۰ مجلد و در ابواب مختلف به نگارش درآمده است.
 
معاون آموزش بنیاد نهج‌البلاغه با بیان اینکه موسوعه الاحادیث العلویه، دارای ۱۶ هزار صفحه و ۷۰ هزار حدیث است افزود: این موسوعه، ۲۱۶ باب در موضوعات اخلاقی، فرهنگی و دینی در خود جای داده است که مجموعه‌ای منظم در خصوص نهج‌البلاغه و حضرت علی (ع) را در اختیاز پژوهشگران قرار داده است.
 
مهاجرنیا گفت: بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه از جمله ۲۵ بنیادی است که از سوی شورای عالی حوزه‌های علمیه راه اندازی شده که امور تحقیقی و پژوهشی کتاب موسوعه الاحادیث العلویه نیز در مرکز تخصصی نهج‌البلاغه در تهران انجام شده و امیدواریم در آینده به نرم افزار تبدیل و در اختیاز علاقمندان قرار گیرد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdchzvnz.23nmzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما