يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 15196
با هدف ارائه تحلیل گذاره‌ای بخش برهان از دانش منطق:

کتاب «قبسات الیقین» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب «قبسات الیقین» با زیر عنوان نگرشی تحلیلی در باب برهان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «قبسات الیقین» منتشر می‌شود
به زگراش قم نیوز،  محمد روحانی با اشاره به کتاب قبسات الیقین با زیر عنوان نگرشی تحلیلی در باب برهان اظهار کرد: این کتاب دارای پنج فصل است که نویسنده در این کتاب اشاره‌ای به دانش منطق، تعریف منطق، صورت و ماده در منطق و جایگاه معرفتی دانش منطق دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: بخش نخست کتاب کلیات و مقدماتی دارد که شامل شرافت برهان نسبت به دیگر بخش‌های منطق و بررسی اجمالی بخش برهان از منظر پیشینیان است.
 
مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: در فصل واژه‌شناسی مباحثی مانند علم حصولی و حضوری و تقسیمات آن و تصور تصدیق مطرح می‌شود.
 
وی یادآور شد: تصور، تفکر، تعلیم و تعلم ذهنی، دسته‌بندی کردن دانش اصولی و شکل‌گیری شخصیت منطقی از مباحث دیگر مطرح شده در این کتاب است.
 
روحانی بررسی مبادی برهان، علت در بخش تصدیقات منطق و شرایط و مقدمات منطق را از مباحث دیگر مطرح شده در این کتاب ذکر کرد و گفت: این کتاب در قلمرو منطق تألیف شده و هدف اصلی نویسنده آن ارائه تفصیلی مسائل و تحلیل گزاره‌ای از منطق است.
 
مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: بررسی تفصیلی گزاره‌ها و نقد و مستندسازی کلام اندیشه‌وران منطقی برای تعمیق و پیشبرد مسائل بخش برهان از محورهای دیگر این کتاب است که در دانش منطق دارای اهمیت است.
 
وی تصریح کرد: حیات انسان حیاتی پویاست و راکد و ایستا نیست و اوج آن به صعود و نزول اندیشه‌های وی وابسته است و دانش منطق با ارزش‌گذاری اندیشه، متفکر را در ادراک معانی صحیح و تفکیک تصورات سره از ناسره یاری می‌کند.
 
روحانی عنوان داشت: برهان قیاسی است که از مقدمات یقینی شکل گرفته و رهاورد آن گزاره‌های یقینی است.
 
وی ادامه داد: استدلال برهانی دشوارترین و با ارزش‌ترین رسالت را بر دوش دارد و به دنبال آن است که متفکر را به استناد دلیل راهنمایی کند.
 
کتاب قبسات الیقین با زیر عنوان نگرشی تحلیلی در باب برهان توسط محمد امین ابوالحسنی صحرا رودی زیر نظر حجت‌الاسلام احمد فربهی در 456 صفحه تألیف شده و در آینده‌ای نزدیک با قیمت 8 هزار و 800 تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر می‌شود.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcb08b8.rhbs9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما