?>?> حضور مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در نمایشگاه قرآن با ۵۰ نرم افزار جدید | قم نیوز
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 15286
مسئول واحد ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی خبرداد:

حضور مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در نمایشگاه قرآن با ۵۰ نرم افزار جدید

قم نيوز : قم نیوز: مسئول واحد ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: مرکز نور با ۵۰ نرم افزار جدید در نمایشگاه قرآن شرکت کرده است.
حضور مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در نمایشگاه قرآن با ۵۰ نرم افزار جدید
به گزارش قم نیوز،  اکبر پوستچیان مسوول واحد ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) با اشاره به حضور این مرکز در نمایشگاه قرآن اظهار کرد: مرکز نرم افزاری نور وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با 50 نرم افزار جدید در نمایشگاه قرآن شرکت کرده است که موضوع این نرم افزارهای جدید پیرامون تاریخ، سیره، جغرافیا، عرفان، قرآن، تفسیرو  کتابخانه‌های شخصیت محور است.
 
وی اضافه کرد: مرکز نور در نمایشگاه قرآن در دو بخش حوزوی و رسانه‌های دیجیتال، محصولات خودش را عرضه کرده است که طلاب و دانشجویان می‌توانند از تخفیف 25 درصد استفاده کنند.
 
پشتیبانی از محصولات نور در نمایشگاه قرآن 
 
مسئول واحد ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی پشتیبانی از محصولات نور را یکی دیگر از فعالیت‌های این مرکز در نمایشگاه قرآن دانست و افزود: کاربران محصولات مرکز نور، در صورت داشتن هر گونه ایراد یا ابهامی در خصوص نصب نرم افزارها می‌توانند با مراجعه به غرفه مرکز نور، مشکل خود را حل کنند.
 
پوستچیان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در نمایشگاه قرآن گفت: هر چند روز یک بار، با توجه به مخاطبین، کارگاهی را در خصوص استفاده از محصولات مرکز نور برگزار می‌کنیم.
 
تولید اولین نرم افزار آندرویدی مرکز نور
 
مسئول واحد ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید نرم افزاری‌های آندرویدی را از جمله فعالیت‌های مرکز نور دانست و افزود: نرم افزار آندرویدی جلوه نور توسط برنامه نویسان معاونت فنی مرکز نور به عنوان اولین محصولات تحت آندروید این مرکز تولید شده که در نمایشگاه قرآن برای اولین بار عرضه شده است.
 
وی ادامه داد: نرم افزار جلوه نور حاوی معرفی محصولات و پایگاه اینترنتی مرکز نور است و  ما امیدواریم در آینده شاهد تولید برنامه‌های دیگر در زمینه نرم افزارهای تحت موبایل و آندرویدی باشیم.
 
انتشار درختواره قرآن کریم در فضای مجازی
 
پوستچیان با اشاره به انتشار درختواره علمی قرآن کریم در فضای مجازی اظهار کرد: درختواره علمی قرآن کریم که حاوی 2150 مطلب است را  را در فضای مجازی منتشر کرده ایم که دربرگیرنده 16 موضوع قرآنی همچون علوم قرآنی ، ادیان در قرآن، اسلامی ترجمه‌های قرآن، تفسیر قرآن، تفسیر و اهل بیت، قرآن وهنر، قرآن و ادبیات و پرسش‌های قرآنی است که در پایگاه اینترنتی حوزه نت این درختواره قرار دارد.
 
مسئول واحد ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی یکی از فعالیت‌های مرکز نور را برپایی کارگاه‌های آموزشی دانست و افزود: مرکز نور برای مبلغین و محققین حوزوی و دانشگاهی، کارگاه‌های آموزشی محصولاتش را در زمینه علوم اسلامی و علوم انسانی برگزار می‌کند که محل برگزاری این کارگاه‌ها در شهر قم یا در صورت تقاضا در شهرهای دیگر خواهد بود.
 
عرضه نرم افزار کتابخانه جامع طب اسلامی در نمایشگاه قرآن
 
پوستچیان با اشاره به نرم افزارهای شاخص مرکز نور در نمایشگاه قرآن گفت: نرم افزار کتابخانه جامع طب اسلامی برای اولین بار در نمایشگاه  قرآن عرضه شده است که این نرم افزار شامل صدها جلد کتاب طبی هستند که هزینه زیادی برای خرید این کتاب‌ها صرف شده است و متن کتاب‌ها به صورت خوب و ارزشمند در این نرم افزار قرار گرفته شده است.
 
وی اضافه کرد: همچنین نسخه سه و نیم نرم افزار جامع الاحادیث که گنجینه احادیث اهل بیت است، در نمایشگاه  قرآن عرضه شده است.
 
مسئول واحد ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اشاره  به نرم افزار دانشگاه معارف اظهار کرد: مجموعه نرم افزارهای دانشگاه معارف با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تحت عنوان دانشگاه معارف در شش نسخه با موضوعات انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی و اخلاق اسلامی دسته بندی شده است و در نمایشگاه در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcb05b8.rhbswpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما