شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : 1502
به جرم خرید، فروش و نگهداری کراک؛

2 قاچاقچی مواد مخدر در قم اعدام شدند

قم نيوز : قم نیوز: حکم اعدام دو مجرم به اتهام خرید، فروش و حمل 13 و 5 کیلو کراک در قم اجرا شد.
2 قاچاقچی مواد مخدر در قم اعدام شدند
به گزارش قم نیوز، ماموران مبارزه با مواد مخدر قم در تاریخ هشتم اسفند ماه سال ۸۶ موفق می‌شوند که از قسمت تاج یک دستگاه کامیون بنز سبز رنگ در عوارضی اتوبان قم ـ ساوه مقدار ۱۳ کیلو و ۷۰ گرم هروئین فشرده(کراک) را کشف و ضبط کنند.

با کشف این مواد مخدر متهم ج.س متولد ۱۳۲۳ مقیم تهران به جرم خرید و نگهداری این مقدار کراک روانه زندان شده و با توجه به گزارش نیروی انتظامی و همچنین آزمایش مواد کشف شده، برای وی حکم اعدام صادر می‌شود.

رای دادگاه در پنجم اردیبهشت ماه سال گذشته در دادستانی کل کشور مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به مدارک و مستندات رای دادگاه انقلاب قم تایید می‌شود.

پس از تایید رای تقاضای عفو متهم دو بار مورد بررسی قرار گرفته و پس از بحث و بررسی و به دلیل عدم احراز شرایط با عفو متهم موافقت نمی‌شود و در نهایت حکم اعدام این ج.س در زندان مرکزی قم به اجرا در می‌آید.

بر اساس این گزارش دیگر متهمی که در زندان مرکزی قم به دار مجازات آویخته شد، م.ط متولد ۱۳۵۸ بود که به اتهام حمل و نگهداری ۴ کیلو و ۹۶۵ گرم کراک در تاریخ هفتم تیرماه سال ۸۸ دستگیر شده بود.

این متهم در پوشش مسافر و به وسیله خودروهای عبوری از تهران به قم نسبت به انتقال مواد مخدر اقدام می‌کرده است که پس از دستگیری منکر این می‌شود که مواد مخدر موجود در صندوق عقب خودرو متعلق به وی بوده است ولی پس از مشاهده مستندات پلیس و مکالمات وی با یکی از قاچاقچیان در خراسان، لب به اعتراف گشوده و نحوه آشنایی خود با قاچاقچیان و تماس‌های مکرر با آنها را تشریح می‌کند.

با توجه به محرز شدن شرایط و مدارک پرونده شعبه اول دادگاه انقلاب قم بزه انتسابی وی مسلم شناخت شده و برای این متهم حکم اعدام صادر می‌شود.

پس از تایید این حکم در دادستانی کل کشور و همچنین موافقت نشدن با تقاضای عفو وی در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی، حکم اعدام این متهم نیز در محوطه زندان مرکزی قم به اجرا گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.yevfuqei8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما