دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 15020
معاون اورژانس قم خبرداد:

آماده باش 270 نیروی فنی در طرح تابستانی اورژانس قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان قم از آماده باش 270 نیروی فنی شامل پزشک، پرستار، تکنسین اورژانس و متخصص بیهوشی در طرح تابستانی این مرکز خبر داد.
آماده باش 270 نیروی فنی در طرح تابستانی اورژانس قم
به گزارش قم نیوز، مهدی فراهانی با اشاره به تمهیدات مرکز اورژانس قم در طرح تابستانی این مرکز گفت: طرح تابستانی مرکز اورژانس 115 قم همزمان با سراسر کشور از اول تیرماه با محوریت پایگاه های جاده ای و جاده های استان آغاز شده است.
 
وی یادآور شد: با توجه به ویژگی مذهبی و زائرپذیر بودن شهر قم در طرح تابستانی علاوه بر جاده های استان، سطح شهر به خصوص اطراف حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران نیز تحت پوشش خاص قرار می گیرند.
 
معاون مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان قم در خصوص پوشش طرح تابستانی داخل شهر گفت: 17 پایگاه سطح شهر به همراه 17 دستگاه آمبولانس در این طرح آماده باش هستند و علاوه بر آن از ظرفیت هشت دستگاه موتورلانس جدید که در نیمه شعبان امسال به ناوگان مرکز اورژانس قم اضافه شد نیز به ویژه در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر استفاده می‌شود.
 
مناطق ییلاقی قم تحت پوشش طرح تابستانی مرکز اورژانس قم قرار می‌گیرند
 
وی با بیان این که در پوشش جاده ای نیز تمامی 17 پایگاه جاده ای فعال هستند، یادآور شد: در این طرح مناطق ییلاقی استان نیز که در فصل تابستان از تردد نسبتا بالایی برخوردار هستند تحت پوشش قرار می گیرند.
 
فراهانی افزود: تمامی پایگاه های اورژانس در بخش های استان نیز به صورت 24 ساعته فعال هستند و علاوه بر آن در جاده ها نیز اورژانس مستقر می شود تا زمان رسیدن مصدومان احتمالی کاهش یابد.
 
34 پایگاه شهری و جاده ای اورژانس قم در آماده باش
 
وی در خصوص زمان انجام طرح تابستانی مرکز اورژانس قم بیان داشت: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان، مرحله اول اجرای این طرح از اول تیرماه تا قبل از ماه رمضان خواهد بود و سپس در این ماه با یک افت سفر رو به رو خواهیم بود و بعد از اتمام ماه مبارک، مرحله دوم اجرای طرح آغاز و تا اول مهر ماه ادامه خواهد یافت که در این زمان با یک پیک سفر رو به رو خواهیم بود.
 
معاون مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان قم در پایان یادآور شد: در اجرای طرح تابستانی مرکز اورژانس قم 34 پایگاه شهری و جاده ای و هشت دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به کار گرفته می شود و در مجموع 270 پرسنل فنی شامل پزشک، پرستار، تکنسین اورژانس و متخصص بیهوشی به صورت آماده باش هستند.


انتهای پیام/122
 
https://qomnews.ir/vdchvvnz.23nmidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما