سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 15039
رئیس انجمن شعر طلاب:

قرآن کریم نمونه ای از تاثیرگذاری هنر برمخاطب است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس انجمن شعر طلاب در قم گفت: قرآن کریم که با عبارات بسیار دل انگیز و هنرمندانه نازل شده مصداق تاثیرگذاری هنر است.
قرآن کریم نمونه ای از تاثیرگذاری هنر برمخاطب است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین زمانی، رئیس انجمن شعر طلاب در مراسم  شناسایی و توانمندسازی گروهها و فعالان عرصه سرود انقلاب اسلامی که صبح امروز باهمکاری خانه سرود انقلاب اسلامی در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: هنر دینی جایگاه ویژه ای در کشور ما و بین مسلمانان جهان دارد.
 
وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد تاثیرگذاری هنر افزود: قرآن کریم که باعبارات بسیار دل انگیز وهنرمندانه نازل شده مصداق تاثیر گذاری هنر است به طوری که در بدو نزول در سرزمین عربستان آن روز، توانست دلها را به سمت خود جذب کند.
 
زمانی گفت: امروز رسالت ما در ادبیات که سرود هم بخشی از آن است اقتضا می‌کند که با کار هنری به اهداف خود برسیم.
 
وی با اشاره به خاطره ای از حضور شعرا در محضر مقام معظم رهبری افزود: وقتی نزد رهبری صحبت از جایگاه شعر شد، ایشان فرمودند فقط شعر نیست که اهمیت دارد بلکه نوحه وسرود هم تاثیرگذار هستند به طوری که در اول انقلاب یک بند نوحه ای که در جهرم خوانده می‌شد،به اندازه چند منبر تاثیرگذار بود.
 
رئیس انجمن شعر طلاب تصریح کرد: با وجود تلاش‌ها وپیشرفت‌ها، یکی از مشکلات سرودهای امروزی تک بعدی بودن اکثرسرودها است و مانند سرودهای اول انقلاب همه جانبه نیست.
 
وی افزود: با توجه به سفارشات و توصیه‌ها ی مقام معظم رهبری در مورد سرود، در تمام دیدارهای مردمی سرودی با مردم هم‌خوانی و تمرین می‌شود و با ورود حضرت آقا جمع حاضر با هم سرود را می‌خوانند که اغلب حضرت آقا نظرشان را درمورد سرود اظهار می‌کنند.
 

انتهای پیام/ 122
https://qomnews.ir/vdchwvnz.23nmxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما