شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : 15171
معاون فرهنگی اداره کل ارشاد قم:

نمایشگاه قرآن همزمان با ماه رمضان در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با توجه به درخواست مسئولین و مردم قم، در طول ماه رمضان نمایشگاه قرآن در قم برگزار می‌شود.
نمایشگاه قرآن همزمان با ماه رمضان در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید رسول موسوی نژادیان با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در قم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مسئولین و مردم قم در سال‌های گذشته برگزاری نمایشگاه قرآن در طول ایام ماه رمضان در قم بوده که امسال با همکاری شرکت تعاونی ناشران و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این خواسته محقق شده است.
 
نهم تا هفدهم رمضان، زمان برگزاری نمایشگاه قرآن کریم قم
 
موسوی نژادیان زمان برگزاری نمایشگاه قرآن قم را 27 تیرماه مطابق نهم رمضان تا چهارم مرداد مطابق با 17 رمضان دانست و افزود: این نمایشگاه که در مجتمع بزرگ ناشران در خیابان معلم برگزار می‌شود، شامل بخش‌های متنوعی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله کتاب‌های قرآنی، نرم افزار‌ها و رسانه‌های دیجیتال، بخش کودک و نوجوانان، بخش فعالیت‌های هنری و هنرهای دستی خواهد بود.
 
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ساعات برگزاری نمایشگاه قرآن قم گفت: ساعات برگزاری نمایشگاه از ساعت 18 تا ساعت 24 خواهد بود که در صورت استقبال از نمایشگاه در روزهای دوم و سوم، امکان افزایش ساعت کار نمایشگاه از ساعت 24 به هم خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: همچنین در نمایشگاه قرآن مجموعه ای از آثار نفیس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در کنار بخش مرمت، تذهیب، تجهیزات و امکانات میکرو فیلم این کتابخانه، در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
 
موسوی نژادیان با اشاره به برنامه‌های حاشیه ای نمایشگاه قرآن گفت: برنامه‌های قرائت قرآن، برگزاری مسابقات متنوع و برنامه‌های متنوع موسسات فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد.
 
رسانه‌های دیجیتال، یکی از بخش های اصلی نمایشگاه قرآن قم است
 
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بخش رسانه دیجیتال را یکی از بخش‌های اصلی نمایشگاه قرآن دانست و افزود: در بخش رسانه‌های دیجیتال موسسات نرم افزاری، موسسات انیمیشن سازی، شرکت‌های بازی سازی و خانه‌های دیجیتال حضور خواهد داشت که می‌تواند این بخش یک طبقه از نمایشگاه را به خود اختصاص دهد.
 
وی ادامه داد: غرفه‌های نمایشگاه در بخش کتاب و نرم افزار می‌توانند محصولات خودشان را به فروش برسانند، حتی در بخش صنایع دستی نیز فروش آثار هیچ محدودیتی ندارد و پیش بینی می‌شود که نمایشگاه قرآن دارای صد غرفه باشد که با تداوم ثبت نام این آمار بیشتر هم خواهد شد.
 
موسوی نژادیان با اشاره به حضور موسسات قرآنی در نمایشگاه قرآن اظهار کرد: موسسات قرآنی استان قم در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که خدماتشان همچون مشاوره، فعالیت‌های آموزشی و بخش‌های پژوهشی را در نمایشگاه قرآن ارائه می‌دهند.
 
وی اضافه کرد: سهم حضور موسسات قرآنی قم در حوزه مشاوره یا خدمات دیگر در نمایشگاه قرآن تهران سهم قابل توجهی است که در نمایشگاه قرآن قم نیز در حد همان تراز، خدمات ارائه خواهد شد.
 

انتهای پیام /122
https://qomnews.ir/vdcezz8z.jh8nfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما