يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 15200
عضو جامعه مدرسین حوزه:

حوزویان کارآمدی نظام اسلامی را تبیین کنند

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه رسالت بزرگ حوزویان تبیین کارآمدی نظام اسلامی است، گفت: مبلغان به عنوان شبکه گسترده اجتماعی و دینی، وظیفه سنگینی را در تمام زمان‌ها بر عهده دارند.
حوزویان کارآمدی نظام اسلامی را تبیین کنند
 به گزارش  قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی با تشریح نقش مبلغان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مبلغان به عنوان شبکه گسترده اجتماعی و دینی، وظیفه سنگینی را در تمام زمان‌ها بر عهده دارند.
 
وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصت عظیمی است و جامعه بر اساس فرهنگ دینی و اجتماعی خود آمادگی شنیدن پیام مبلغان دینی را دارد تصریح کرد: وظایف مبلغان در انتقال پیام‌های دینی در این ماه الهی سنگین‌تر می‌شود.
 
قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: مبلغان باید پیام‌های الهی را آن گونه که در آیات قرآن تشریح شده است، متناسب با زمان، مخاطبان و نیازهای روز به جامعه منتقل کنند.
 
رجبی به نخستین وظیفه مبلغان در ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: یکی از نخستین اولویت‌های مبلغان ارتقای سطح فرهنگی و دینی جامعه است.
 
استاد حوزه علمیه قم دومین وظیفه مبلغان حوزه علمیه را ایجاد انگیزه برای عمل به تعالیم دینی دانست و تصریح کرد: همواره انسان بر اساس دو ویژگی اشتیاق و انگیزه اصول خود را اجرا می‌کند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه رسالت اصلی مبلغان را آگاهی دادن عنوان کرد و ابراز داشت: طبق آیات قرآن کریم مبلغان باید به مردم ترس از آتش جهنم را هشدار دهند و همچنین به رحمت خدا امیدوارشان کنند.
 
وی با اشاره به اینکه اگر محبت الهی تقویت شود عمل به دستورات الهی تسهیل می‌شود، یادآور شد: وقتی انسان به دستورات دینی عمل کند از گناه و تعدی به حقوق دیگران فاصله می‌گیرد.
 
رجبی با تاکید بر اینکه رسالت بزرگ حوزویان تبیین کارآمدی نظام اسلامی است گفت: مبلغان، نقش ولایت فقیه و رهبری را در راستای هدایت جامعه به سمت اسلام تشریح کنند.
 
وی با اشاره به اینکه مبلغان وظیفه مردم را نسبت به جامعه اسلامی یادآور شوند ابراز داشت: استکبارستیزی ازمهم‌ترین وظایف مردم نسبت به جامعه اسلامی و حکومت است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdchvinz.23nmvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما