دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : 15220
22 تا 30 تیر ماه:

نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جشنواره بین‌المللی عکس خیام در قم برپا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر جشنواره دو سالانه عکس حوزه از برپایی نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جشنواره بین‌المللی عکس خیام در قم خبر داد.
نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جشنواره بین‌المللی عکس خیام در قم برپا می‌شود

به گزارش قم نیوز، ابراهیم سلیمانی با اشاره به جشنواره بین‌المللی عکس خیام اظهار کرد: این جشنواره در سال گذشته در نیشابور کلید خورد و مطابق با استانداردهای جهانی و زیر نظر فدراسیون جهانی عکس برگزار شد.

وی از برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جشنواره بین‌المللی عکس خیام خبر داد و افزود: عکس‌های جشنواره خیام در این نمایشگاه در معرض دید عموم شهروندان قم به ویژه هنرمندان عکاس قرار می‌گیرد تا بتوانند با معیارهای جهانی عکس بیشتر آشنا شوند.

مشاور مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بیش از 7 هزار قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی عکس خیام ارسال شد که از این تعداد 150 قطعه عکس در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اکثر آثار جشنواره خیام در زمینه نجوم، طبیعت و مستند اجتماعی است گفت: مردم در ایام ماه رمضان ارتباط بیشتری با خالق هستی دارند بنابراین این آثار می‌تواند به عنوان زیبایی‌های آفرینش در مسیر ارتباط افراد با خدا قرار گیرد.

سلیمانی یادآور شد: آثار جشنواره بین‌المللی خیام در 15 شهر از جمله گرگان، رشت، زنجان، نیشابور، تهران، اصفهان، شیراز و مشهد به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت عکس اظهار کرد: امروز عکس به عنوان رسانه جهان‌شمول در بعد بین‌المللی تاثیر گذاشته و به رسانه جدی تبدیل شده و در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و نظامی حرف نخست را می‌زند.

دبیر جشنواره دو سالانه عکس حوزه خاطرنشان کرد: اگر مجموعه عکسی مطابق با استانداردهای جهانی باشد و به طور عمده به طبیعت و مسائل اجتماعی به شکل مستند بپردازد می‌تواند مجموعه‌ای از مفاهیم ارزشمند را در یک لحظه به مخاطب منتقل کند.

نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جشنواره بین‌المللی عکس خیام از 22 تا 30 تیر سال جاری در نگارستان اشراق واقع در خیابان شهدا برپا می‌شود و علاقمندان می‌توانند صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و بعد از ظهرها از ساعت 16 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/122

https://qomnews.ir/vdcjy8ev.uqei8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما