شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 1523
بهمن ماه؛

کنگره سراسری شعر طلاب برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری کنگره سراسری شعر طلاب در بهمن ماه سال جاری خبر داد.
کنگره سراسری شعر طلاب برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی کمساری اظهار کرد: کنگره سراسری شعر طلاب با فراخوان از طلاب شاعر سراسر کشور بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به وجود ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه در زمینه شعر و ادب و درخشش چهره‌های ادبی از دل حوزویان و علما در صدد برآمد تا کنگره شعر طلاب را برگزار کند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: علاوه بر این، فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت استفاده از زبان هنر در تبلیغ و نیز توجه به ادبیات در حوزه سبب شد تا این ظرفیت به طور جدی به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: فراخوان کنگره شعر طلاب در روزهای آینده در معرض دید طلاب قرار می‌گیرد.

کمساری همچنین از برگزاری جشنواره فیلم حوزه خبر داد و افزود: این جشنواره که فراخوان آن توزیع شده است در دو بخش حوزوی و غیر حوزوی برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های هفتگی و ماهیانه این معاونت در حوزه ادبیات اشاره و عنوان کرد: نشست‌ها و کارگاه‌های نقد به صورت هفتگی و ماهیانه در حال برگزاری است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: در حوزه ادبیات ۱۱ کتاب شعر از ۱۱ شاعر حوزوی را در دست چاپ داریم که تاکنون پنج جلد آن چاپ شده است.

وی افزود: تبسم‌های شرقی، بوی بهشت، بوی خیابان، خاک باران خورده، ۲۵ متر پیاده‌روی و زمزمه کاشی‌ها از جمله کتاب‌هایی است که چاپ و منتشر شده است.

کمساری بیان کرد: ۶ کتاب نیز در حوزه شعر کودک در دست چاپ است ضمن اینکه کتابی در مورد خاطرات تبلیغی مبلغان نیز به زودی زیر چاپ می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب غزل حوزه و مجموعه کتاب با عنوان شعر بیداری اسلامی نیز در دست چاپ قرار دارد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.iqsa2bqp1la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما