سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 15284
آیت الله حسینی بوشهری:

سهم دشمنان در تشدید آسیب‌های اجتماعی کم نیست

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: آسیب‌هایی از پیش از انقلاب در کشور وجود داشته اما سهم دشمنان در تشدید آسیب‌های اجتماعی در شرایط کنونی کم نیست.
سهم دشمنان در تشدید آسیب‌های اجتماعی کم نیست
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید‌هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل سازمان  بهزیستی استان قم با اشاره به وظایف سازمان بهزیستی اظهار کرد: وظایف سنگینی به سازمان بهزیستی محول شده است که این وظایف مورد توجه اسلام نیز هست و برترین اعمال در اسلام دشوارترین آن‌ها است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گره گشایی از کار مسلمانان را مورد اهتمام مسلمانان دانست و افزود: در روایات آمده است که اگر کسی وارد جامعه ای شود، ولی اهتمامی به گره کشودن از کار مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت:  آسیب‌هایی به شکل طبیعی از پیش از انقلاب وجود داشته است که البته سهم دشمنان در تشدید آسیب‌های اجتماعی کم نیست و علاوه بر آنچه در گذشته بوده است، باید حرکت‌های دشمن را نیز به آن اضافه کرد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هجمه فرهنگی را یکی از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و افزود: دشمنان در عرصه‌های گوناگونی هجمه‌های سنگینی را وارد کردند که اگر پایه‌های مستحکم انقلاب نبود، امروز خبری از نظام اسلامی نبود.
 
وی اضافه کرد: اگر فضای نماز جمعه، اعتکاف و شب‌های قدر را ببینید، آسیب‌ها را در حاشیه می بینید که اگر به این حاشیه‌ها توجه نشود، حاشیه جزو متن قرار می گیرد.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به گزارش مدیران سازمان بهزیستی اظهار کرد: گزارش مدیران سازمان بهزیستی هم هشدار دهنده بوده است و هم به خصوص در بحث پیشگیری امیدوار کننده بوده است، که البته آسیب‌ها معلول یک سری عوامل هست که از دست بهزیستی خارج است و گاهی فقر و کم به توجهی به مسئله فرهنگ به این آسیب‌ها می انجامد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دلایل منجر به طلاق را متعدد دانست و افزود: طلاق دلایلی همچون تصمیمات احساسی، عدم تناسب خواسته‌ها و تنوع طلبی است که فضاهای ماهواره ای به بحث تنوع طلبی دامن زده است که فرد بعد از طلاق متوجه سراب این فضاها می شود.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تلاش دشمنان در بحث مواد مخدر گفت: بیشترین فشار در بحث مواد مخدر به جمهوری اسلامی وارد می شود و قاچاقچیان هم اکنون از طریق دریا دست به قاچاق مواد مخدر می زنند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت: گسست خانواده‌ها، اعتیاد جوانان مورد تاسف جدی است که به ناهنجاری مبدل می شود.
 
آیت الله حسینی بوشهری حوزه علمیه را آماده امضای توافقنامه با سازمان بهزیستی دانست و افزود: متن تفاهمنامه را با هماهنگی مرکز تهیه کنید و ما نیز نقطه نظرهایمان را اعلام می کنیم تا تفاهم نامه ای در این خصوص امضا شود.
 
وی ادامه داد: باید همکاری‌ها صورت بگیرد تا حوزویان با آسیب‌های اجتماعی آشنا شوند و پس از آن حوزویان برنامه‌های خود را در جهت پیشگیری یا کاهش آسیب‌ها اعلام کنند.

 
انتهای پیام /122
https://qomnews.ir/vdcjx8ev.uqeiozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما