دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 1538

شش تا نه در صد افراد بالای سی سال در قم مبتلا به دیابت هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه پیشگیری از بیماری های خاص استان قم از بالا بودن میزان ابتلا به دیابت در قم خبر داد.
شش تا نه در صد افراد بالای سی سال در قم مبتلا به دیابت هستند
به گزارش قم نیوز، باقر محمودی از بالا بودن میزان ابتلا به بیماری دیابت در قم خبر داد و افزود: شش تا نه درصد افراد بالای سی سال مبتلا به بیماری دیابت می باشند؛ اما متاسفانه نیمی از افراد از بیماری خود در اطلاع ندارند.

وی با اشاره به این که دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها در کشور است؛ اذعان داشت: این بیماری در قم بیش از شهرهای دیگر است و متاسفانه روز به روز هم بر میزان مبتلایان به این بیماری افزوده می شود.

محمودی اظهار داشت: عوامل ایجاد این بیماری کم تحرکی، چاقی، پرخوری، استرس، سابقه فامیلی و عوامل ژنتیکی است.

وی عنوان کرد: قند خون بالا باعث بیماری های چشمی، کلیوی، قلب و عروق می شود و گاه سکته های قلبی و نارسایی کلیوی به همراه دارد که ممکن است باعث کوری شود.

وی با تاکید بر اینکه روز جهانی دیابت فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی و آموزش همگانی است اذعان کرد: به همین مناسبت با برنامه های مختلفی از جمله پخش بروشور، برپایی مسابقات برای دانش آموزان و مردم و برگزاری همایش دیابت تلاش می شود تا گامی در جهت آشنایی مردم با این بیماری برداشته شود.

وی با اشاره به این که دیابت به سن خاصی مربوط نمی شود؛ گفت: مردم باید در نظر داشته باشند که اگر با علایمی مانند تکرار ادرار، تشنگی غیرعادی، تغییر وزن، التیام دیرهنگام بریدگی ها را مواجه  شدند باید به پزشک مراجعه کنند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های خاص استان قم گفت: ممکن است مردم بدانند که باید از چه چیزهایی پرهیز کنند و  برای پیشگیری چه کارهایی لازم است انجام دهند؛ اما عمل کردن به دانسته هایشان و انجام دادن آن خود مهمترین کار لازم است.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdci.pazct1awvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما