شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 1542
با سخنرانی آیت‌الله جنتی؛

هجدهمین یادواره شهید زین‌الدین در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیرکل هجدهمین یادواره سردار سرلشگر شهید مهدی زین‌الدین و شش هزار شهید استان قم از برگزاری این یادواره در 27 آبان ماه خبر داد.
هجدهمین یادواره شهید زین‌الدین در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، مهدی مهدوی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هجدهمین یادواره سردار سرلشگر شهید مهدی زین‌الدین و شش هزار شهید استان قم اظهار کرد: این مراسم در سالروز شهادت شهید زین‌الدین و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز و گرانقدر و زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنها برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم با هدف نشر فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و روحیه جهادی و شهادت‌طلبی و تبیین و ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی برگزار می‌شود.

دبیرکل هجدهمین یادواره سردار سرلشگر شهید مهدی زین‌الدین و شش هزار شهید استان قم ادامه داد: جمع‌آوری، تحلیل و سازماندهی آثار به جای مانده از شهدای گرانقدر و استفاده از ابزارهای نوین فرهنگی، هنری و سایبری به منظور ابلاغ پیام والای شهیدان به مخاطبان در دستور کار برنامه‌های یادواره قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا به عنوان وظیفه ذاتی همه ماست، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: از برادران سپاه به دلیل تجلیل از شهدا متشکرم و باید همه ارگان‌ها مانند سپاه، بسیج، ارتش و دستگاه‌های دولتی به تجلیل از مقام شامخ شهدا بپردازند و یاد شهدا را زنده نگهدارند.

مهدوی‌نژاد خاطرنشان کرد: زمانی‌که امام خمینی(ره) با تقدیم شهدا در راه دفاع مقدس جنگیدند اهداف والایی داشتند و اهداف امام و شهدا یکی پس از دیگر به ثمر می‌نشیند و با شکسته‌ شدن طاغوت‌ها و بیداری همه مسلمانان مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشی دیگر فرمودند: شهید حقیقت شگفت‌آوری است ما به دلیل آنکه به مشاهده شهدا عادت کردیم و گذشت‌ها، ایثارها، عظمت‌های آنها را زیاد مشاهده کردیم عظمت این حقیقت نورانی و بهشتی برای ما مخفی می‌ماند و این حقیقت مانند عظمت خورشید بوده که از شدت ظهور برای افراد که دائم در آفتاب هستند مخفی است.

دبیرکل هجدهمین یادواره سردار سرلشگر شهید مهدی زین‌الدین و شش هزار شهید استان قم با اشاره به زمان و مکان برگزاری یادواره گفت: یادواره شهید زین‌الدین و شش هزار شهید استان قم ۲۷ آبان پس از نماز مغرب و عشا در مجتمع امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مدیحه‌سرایی و شعرخوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بوده و کتاب مدیریت جنگ شامل رشادت‌های مهدی زین‌الدین در این مراسم توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.o0f2yt0kxa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما