سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 15462
معاون اجتماعی بهزیستی استان قم:

مردم اورژانس اجتماعی 123 را نمی‌شناسند

قم نيوز : قم نیوز: معاون اجتماعی بهزیستی استان قم گفت: مردم از نوع خدمات اورژانس اجتماعی 123 بی‌اطلاع هستند و به همین دلیل 60 درصد تماس‌های برقرار شده با این مرکز غیر مرتبط است.
مردم اورژانس اجتماعی 123 را نمی‌شناسند

به گزارش قم نیوز، مریم علیشیری امروز در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان قم که در تالار امام رضا (ع) استانداری برگزار شد اظهار کرد: رویکرد دفتر آسیب‌شناسی اجتماعی بهزیستی استان قم توانمندسازی زنان و دختران در معرض آسیب و یا آسیب‌دیده است.

وی با تبیین برنامه‌های گوناگونی که این دفتر در دستور کار دارد گفت: مداخله در بحران‌های فردی اجتماعی مانند دختران فراری، کودک آزاری، کودکان خیابانی و ... از جمله فعالیت‌های این دفتر است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم ادامه داد: اورژانس اجتماعی با شماره 123 وظیفه مداخله در بحران‌های فردی اجتماعی را بر عهده دارد که این اقدام به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی از تخصیص سه دستگاه خودرو برای مأموریت‌های اورژانس اجتماعی خبر داد و گفت: سه تیم در این خودروها مستقر هستند که به صورت حرفه‌ای به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

علیشیری تیم‌های مستقر را در خودروهای اورژانس اجتماعی را مشاوره، مددکار و روان‌پزشک دانست و گفت: در صورتی که تماسی از سوی شهروندان با شماره 123 گرفته شود این تیم‌ها در محل حاضر و نسبت به خدمات‌رسانی به مردم اقدام می‌کنند.

وی همچنین از 16 پایگاه اجتماعی در نقاط حاشیه‌ای شهر خبر داد و بیان داشت: این پایگاه‌ها نیز خدمات‌رسانی به مردم را در دستور کار دارند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قم با اشاره به مرکز مداخله فردی و اجتماعی در سال 90 بیان داشت: در این سال 196 مورد پذیرش و 193 مورد ترخیص انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه شماره 123 برای مردم شناخته شده نیست گفت: 60 درصد تماس‌هایی که با این شماره برقرار می‌شود غیر مرتبط است.

علیشیری در بخش دیگری از سخنان خویش به نگهداری از زنان آسیب دیده در بهزیستی خبر داد و گفت: مکان ما برای نگهداری خانم‌ها بسیار محدود است و تنها 16 متر فضا برای نگهداری از این افراد وجود دارد.

وی در ارتباط با برخی سخنان مبنی بر اینکه بهزیستی زنان خیابانی را پس از تحویل دوباره در جامعه رها می‌کند گفت: وقتی شخصی وارد گردونه این مرکز می‌شود مشخصات فردی و خانوادگی او پرسیده و سپس تحویل خانواده داده می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: بهزیستی مسئول بازگشت مجدد زنان متکدی نیست.

انتهای پیام/122

https://qomnews.ir/vdchiknz.23nm-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما