پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 15526
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

جزءخوانی قرآن در حرم حضرت معصومه (س) در عالم اسلام نمونه است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به شکوه و عظمت برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) این حرکت را نمونه و الگو دانست و بر اجرای چنین فعالیت‌های ابتکاری و ممتاز قرآنی در کشور تاکید کرد.
جزءخوانی قرآن در حرم حضرت معصومه (س) در عالم اسلام نمونه است
 به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی چهارشنبه شب در جمع طلاب و فضلای حافظ قرآن کریم در دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه این عالم برجسته مقامات علمی فراوانی داشتند، اظهار داشت: علامه طباطبایی بیشتر به عنوان مفسر عالیقدر قرآن معرفی شدند و این مرکز که خانه ایشان است به عنوان دارالقرآن  معرفی شده و تاکنون کارهای خوبی در آن انجام شده و امیدواریم در آینده نیز با گسترش خدمات قرآنی به عنوان کانونی برای جهان اسلام قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: در آیه 88 سوره اسرا و آیات بعد از آن شش پیشنهاد مشرکان عرب به پیامبر اکرم (ص) آمده است؛ این شش پیشنهاد مرکب بود از برخی پیشنهادهای محال، برخی پیشنهادهای لجوجانه و برخی که اگر انجام می‌شد پیشنهاد دهنده زنده نمی‌ماند که بخواهد ایمان بیاورد.
 
این مرجع تقلید به تشریح این پیشنهادات پرداخت و در ادامه گفت: هر کدام از خواسته‌های مشرکین اگر از سوی پیامبر اکرم (ص) اجابت می‌شد، آن‌ها می‌گفتند که سحر و جادو شده، ولی قرآن که معجزه پیامبر اکرم (ص) است از فصاحت، دانش‌ و علوم سرشار است که بسیار روشن بوده و هیچ‌گونه خدشه‌ای به آن وارد نمی‌شود.
 
مکارم‌شیرازی افزود: ولی دشمنان اسلام گاهی قرآن را به آتش می‌کشند، گاهی آن‌را بر روی کفش‌ها می‌نویسند، گاهی می‌گویند قرآن نوشته پیامبر اکرم (ص) و اخیراً هم می‌گویند قرآن رویاها و خواب‌های پیامبر اکرم (ص) است.
 
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم به صراحت می‌گوید خداوند قرآن را بر پیامبر وحی کرده بیان داشت: عبارات انا انزلنا و اوحینا به کرار در سوره‌های مختلف قرآن آمده که در آن تاکید شده قرآن کلام خدا است که بر قلب پیامبر اکرم (ص) جاری شده است. مبارزاتی با قرآن شروع شده چرا که قرآن حلقه اتصال همه مسلمانان و قانون اساسی اسلام و الهام بخش قلوب اسلامی است و دشمنان می‌خواهند با ترفندهای مختلف آن را کم رنگ کنند.
 
مفسر بزرگ قرآن کریم ادامه داد: در مقابل این دشمنی‌ها وظیفه ما به ویژه در حوزه علمیه قم این است که بیشتر به قرآن توجه کنیم و قرآن پژوهی خود را گسترش دهیم. در گوشه و کنار آیات نکته‌های فراوانی است که باید با پژوهش آن‌ را آشکار کرد.
 
‌مکارم‌شیرازی تصریح کرد: دشمنان نقطه اصلی علوم اسلامی را قرآن می‌دانند و هجوم خود را به صورت روزافزون به آن ادامه می‌دهند. حوزه علمیه قم برای فعالیت‌های قرآنی بیشتر مورد توجه است و قرآن پژوهان باید فعالیت‌هایشان را مجتمع کنند. ما باید دست به دست هم داده و فعالیت‌های مشترک انجام دهیم تا بتوانیم به جایی برسیم که با تمام وجود در مقابل دشمن بایستیم.
 
وی گفت: بارها این جمله را گفتیم که قرآن کلام خداست، خداوند ذاتش، قدرتش، علمش و حیاتش نامحدود است، کلام خدا هم که از آن ذات نامحدود تراوش شده و نامحدود است و هر چه بر روی آن کار شود باز هم مطالب تازه‌ای از آن تراوش پیدا می‌کند.
 
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه اقیانوس قرآن کریم عمق و کرانه‌اش نامحدود و مفاهیم آن پایان ناپذیر است ابراز داشت: ممکن است پس از 100 بار مطالعه یک آیه و استخراج 100 نکته از آن باز هم در مطالعه صد و یکم مطلبی جدید از آن کسب شود.
 
‌مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه شیعه را به بی توجهی به قرآن متهم می‌کنند ادامه داد: کاری کنیم در میان علمای اسلام علمای شیعه بدرخشند، ما را متهم می‌کنند که با قرآن کاری نداریم ولی می‌گوییم کاری که ما با قرآن داریم شما ندارید.
 
وی با اشاره به برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) اذعان داشت: در جلسه‌ای که در حرم برگزار می‌شود زن، مرد، پیر و جوان در آن به صورت گسترده و پرشور حاضر شده و صفوف منظم و منسجمی را ایجاد می‌کنند که بازتاب خوبی داشته، چنین جلسه‌ای در عربستان سعودی وجود ندارد و اگر داشتند آن را نشان می‌دادند.
 
این مرجع تقلید در پایان با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم با این قبیل ابتکارات روز به روز فعالیت‌های قرآنی را در سطح کشور افزایش دهیم خاطرنشان کرد: هرچه بیشتر کار قرآنی کنیم عنایات مادی و معنوی بیشتری در زندگی شخصی و به تبع آن در زندگی عمومی به ما عطا می‌شود و زندگی حقیقی با قرآن باعث برکت و رحمت می‌شود.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdciqwaz.t1awr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما