پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 15530
آیت الله استادی:

آیات تطهیر و مبادله درباره اهل بیت نازل شده است

قم نيوز : قم نیوز: استاد عالی حوزه علیمه قم گفت: برخی از آیات قرآن به صورت انحصاری در مورد اهل بیت نازل شده است که آیات تطهیر و مباهله از این دسته آیات هستند.
آیات تطهیر و مبادله درباره اهل بیت نازل شده است
به گزارش قم نیوز، آیت الله رضا استادی که غروب دیروز در جمع ائمه جماعات مساجد شهر قم سخن می‌گفت، با اشاره به آیات انحصاری اهل بیت در قرآن اظهار کرد: برخی از آیات قرآن به صورت انحصاری در مورد اهل بیت نازل شده است که آیات تطهیر و مباهله اینگونه هستند، همچنین برخی معتقد هستند که آیات مربوط به انفاق اهل بیت در سوره انسان هم به صورت انحصاری مربوط به ایشان است.
 
دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش شبهه افکنان اظهار کرد: فضائل اهل بیت توسط دشمنان ایشان مورد اشکال قرار گرفته است، لذا باید هنگام ذکر فضائل اهل بیت برخی از سوالاتی را در این باره مطرح شده است را ذکر کنیم و آن‌هارا پاسخ دهیم و مطالعه بیشتری را داشته باشیم.
 
آیت الله استادی سوره انسان را یکی از سوره های نازل شده در حق اهل بیت دانست و افزود: باید از فضائل اهل بیت درس بگیریم که اولین درس اخلاص است و از چیزی که دوست داریم، باید انفاق کنیم.
 
امام جمعه قم با اشاره به برخی از شبهات در باره سوره انسان گفت: برخی می‌گویند که شما می‌گوئید که سوره انسان در خصوص اهل بیت نازل شده است، در حالی که این سوره مکی است، پاسخی که ما می‌دهیم این است که اولا بسیاری از علمای اهل تسنن،  داستان نزول این سوره را به خاطر انفاق اهل بیت ذکر کرده اند.
 
وی اضافه کرد: در سوره انسان آمده است که اهل بیت به اسیر انفاق کردند در حالی که در مکه اسیری وجود نداشت و جریان اسیر شدن افراد در مدینه و پس از انجام جنگ‌هابوده است، پس این دلیل دیگری برای مدنی بودن سوره انسان است.
 
عبادت امام علی از ترس جهنم نبود
 
دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم برخی آیات مربوط به فضائل اهل بیت را دارای معنای عام دانست و افزود: برخی از آیاتی که مربوط به فضائل اهل بیت می‌شود علاوه بر اینکه مربوط به اهل بیت می‌شود، بدون هیچ منافاتی بقیه افراد را هم شامل می‌شود.
 
وی گفت: سیاق آیات سوره انسان نشان از آن ندارد که انفاق اهل بیت شامل بقیه افراد هم می‌شود و از سوی دیگری براساس آیات کار اتفاق افتاده است.
 
آیت الله استادی عبادت امام علی را از روی ترس از جهنم ندانست و افزود: امیرالمومنین می‌فرمایند که من خداوند را عبادت می‌کنم، چون او را شایسته عبادت می‌بینم.
 
امام جمعه قم با اشاره به وجود خوف از خدا در امام علی(ع) گفت: امیرالمومنین عبادت را از ترس جهنم انجام نمی داد، اما ترس از خدا را داشت و اهل بیت به دلیل محبت فقرا را اطعام می‌دادند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcdzk0f.yt0ks6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما