سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : 15553
شهردار قم:

تعویض معابر قم جوابگوی نیازهای ترافیکی شهر نیست

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: گسترش و تعریض معابر جوابگوی نیازهای ترافیکی شهر قم نیست و شورای اسلامی شهر قم باید سیاست های تشویقی را برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در نظر بگیرد.
تعویض معابر قم جوابگوی نیازهای ترافیکی شهر نیست
 به گزارش قم نیوز محمد دلبری در آیین افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی پروژه های سازمان پایانه های مسافربری شهری قم با اشاره به فلسفه وجودی شهر قم اظهار کرد: فلسفه وجودی شهر قم علاوه بر وجود حرم کریمه اهل بیت و مسجد جمکران در این شهر، میزبان بزرگترین حوزه جهان تشیع است  و طلبه های از بیش 100 ملیت در حوزه علمیه تحصیل می کنند.
 
شهردار قم جایگاه فعلی قم را متناسب با شان این شهر ندانست و افزود: ما از اینکه میزبان زائرین کریمه اهل بیت هستیم، مفتخر هستیم، ولی هنوز با جایگاه واقعی شهر قم فاصله داریم و برای رسیدن به جهان شهر شیعی و آرمان شهر مهدوی باید کارهای دیگری را انجام دهیم و امیدواریم با همکاری مسئولین ملی و استانی به آن نقطه برسیم.
 
دلبری با اشاره به عقب ماندگی های شهر قم گفت: شهر قم در زمان رژیم طاغوت مورد غضب و کینه قرار گرفت و ما باید با  بلندنظری مسئولین باید این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.
 
از ظرفیت زائران میلیونی شهر باید استفاده کنیم
 
شهردار قم با اشاره به ظرفیت گردشگری قم اظهار کرد: ما باید از ظرفیت 20 میلیون زائر شهر قم استفاده کنیم، البته ما در زمینه زیرساخت های حمل و نقل عمومی فعالیت هایی را داشته ایم، اما باید در سال های آینده کارهای زیادی را انجام دهیم و زیرساخت های حمل و نقل عمومی را به صورت کامل به وجود بیاوریم.
 
وی اضافه کرد: مسافرین باید امکان انتخاب را برای استفاده از سرویس های مختلف حمل و نقل عمومی داشته باشند و امکانات رفاهی برای مسافرین و رانندگان وجود داشته باشد که البته کارهایی در این زمینه صورت گرفته است.
 
دلبری ایجاد زیرساخت های حمل و نقل عمومی در شهر قم را نیازمند همکاری مسئولین دانست و افزود: باید امکانات حمل و نقل عمومی را به بهترین شکل در اختیار شهروندان قرار بدهیم، حتی میتوان این پیشنهاد را داشت که حمل و نقل عمومی را رایگان کرد که این هزینه به مراتب از هزینه های لازم برای گسترش و تعریض معابر کمتر است.
 
وی ادامه داد: گسترش و تعریض معابر جوابگوی نیازهای ترافیکی شهر قم نیست و شورای اسلامی شهر قم باید سیاست های تشویقی را برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی داشته باشد، البته اتوبوس ها با مشکلاتی همچون روشن نبودن کولر، پرشدن بیش از حد اتوبوس و دیرحرکت کردن اتوبوس ها مواجه است.
 
شهردار قم با اشاره به سیستم حمل و نقل ریلی گفت: سیستم های همچون مترو و مونوریل، سیستم های مکمل برای سیستم حمل و نقل عمومی شهر قم خواهد بود و ما باید شبکه تاکسیرانی شهر قم را گسترش دهیم تا هر کسی در هر زمان و مکانی در شهر قم بتواند از این وسیله استفاده کند.
 
احداث بزرگترین پایانه شهری قم با عنوان پایانه شمالی
 دلبری برخوردهای تنبیهی با رانندگان خودروهای شخصی را نیازمند داشتن سیستم حمل و نقل عمومی دانست و افزود: باید سبد حمل و نقل عمومی باید در درمجموعه مدیریت شهری باشد تا بتوان مردم را به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی ملزم کرد.
 
وی اضافه کرد: در مدت اخیر با آغاز به کار فعالیت پارکینگ زائر، دیگر هیچ راننده ای نمی تواند به حمل خودرویش با جرثقیل در پیرامون حرم مطهر اعتراض داشته باشد.
 
شهردار قم با اشاره به بهره برداری از پایانه های شهر قم در آینده نزدیک اظهار کرد: به زودی شاهد بهره برداری از پایانه های مختلف شهر قم مانند پایانه شمالی خواهیم بود که یک موقعیت سوق الجیشی دارد و قطار سریع السیر تهران قم اصفهان از این مسیر می گذرد و ما در آن مکان ایجاد پارکینگ، فضای سبز و کمپینگ را پیش بینی کردیم.
 
دلبری با اشاره به کافی نبودن فعالیت‌ها گفت: کارهای زیادی صورت گرفته بود، اما این کارها کافی نیست و ما باید با گسترش فعالیت‌ها، خدمت رسانی را به زائرین در سطوح مختلف انجام دهیم و خدمات به مسافرین را با بهترین امکانات و نازل ترین خدمت داشته باشیم.
 
انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcipwaz.t1aww2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما