شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : 15683
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم:

جمع‌آوری کامل ریل راه آهن از داخل قم در دستور کار شورای شهر است

قم نيوز : قم نیوز: عضو منتخب شورای شهر چهارم قم گفت: پیگیری مسئله جمع آوری ریل کامل راه آهن از داخل شهر قم یکی از مسائل در دستور کار شورای شهر است.
جمع‌آوری کامل ریل راه آهن از داخل قم در دستور کار شورای شهر است
 به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان با اشاره به تبعات حضور راه آهن در داخل شهر اظهار کرد: بودن ریل‌های راه آهن در داخل شهر معضلات عدیده‌ای را برای شهر قم داشته و یک سری مسائل فرهنگی و اجتماعی را برای شهر به وجود آورده است، ریل راه آهن، شهر قم را به دو قسمت تقسیم کرده است و مناطقی که ریل راه آهن آن‌ها را از بقیه مناطق شهر جدا کرده، دارای عقب ماندگی‌های اقتصادی هستند.
 
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم پیگیری مسئله جمع آوری ریل راه آهن را از داخل شهر قم یکی از مسائل در دستور کار شورای شهر دانست و افزود: اگر ریل راه آهن از شهر قم جمع آوری شود، می‌توانیم از ظرفیت موجود به عنوان معبر استفاده کنیم که این مسئله در طرح تفصیلی شهر قم نیز دیده شده است.
 
عضو منتخب شورای شهر چهارم قم با اشاره به جمع آوری ریل راه آهن از مسیر بلوارپیامبر اعظم گفت: جمع آوری ریل راه آهن از مسیر بلوار پیامبر اعظم اقدام مهمی بود که دستورش از سوی رییس جمهور وقت صادر شد، البته برای جمع آوری ریل راه آهن از داخل شهر قم مقاومت‌هایی در بدنه راه آهن وجود دارد که باید این مقاومت‌ها تعدیل شود.
 
وی اضافه کرد: جمع آوری ریل راه آهن از داخل شهر قم کار آسانی نیست و احداث کمربند ریلی شهر قم اقدام مثبتی بود و زمینه ای شده است تا بتوانیم ریل راه آهن را از داخل شهر قم جمع کنیم.
 
ذاکریان با اشاره به نظرات متخصصان حمل و نقل در خصوص وجود ریل راه آهن در داخل شهر اظهار کرد: نظر متخصصان درباره تهدید یا فرصت بودن وجود ریل راه آهن در داخل شهرها یکسان نیست و هم اکنون نگاه‌ها به این سمت رفته است که حمل و نقل ریلی را به سمت مرکز شهرها ببرند، اما در شهر قم به دلیل نداشتن زیرساخت‌های لازم، وجود ریل راه آهن در داخل شهر معضل شده است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcc1eqs.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما