دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 15858
در کارگروه پژوهش استان قم مطرح شد

لزوم تدوین سند جامع زائرین استان قم

قم نيوز : قم نیوز:به منظور جلوگیری از اقدامات مشابه وضد نقیض نهاد‌ها و دستگاه‌های استان قم در رابطه با زائر، تدوین سند جامع زائرین در استانداری قم به بحث گذاشته شد.
لزوم تدوین سند جامع زائرین استان قم
به گزارش قم نیوز، پیش از ظهر امروز چهارمین جلسه کارگروه پژوهش استان قم با حضور اعضای کمیته تحول اداری و پژوهش و فناوری استان قم در سالن امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد.
 
بنی حسن، نماینده امور زائرین استانداری قم با اشاره به مراحل مختلف عملیاتی سند جامع زیارت در استان قم گفت: با توجه به اهمیت بحث زائر در استان خراسان رضوی طرح مورد بحث در این جلسه با موفقیت در مشهد نهایی شده است.
 
وی افزود: سند جامع زائر در استان خراسان رضوی با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد تومان به سرانجام رسید که شامل سه فاز شناخت، تعیین شاخص‌های راهبردی و حوزه بندی ومحور بندی بود.
 
بنی حسن با بیان اینکه می‌توان از تجربه و نتایج تحقیقی که در استان خراسان رضوی انجام شده، در قم نیز استفاده کرد، اظهار کرد: فاز اول این پروژه در قم با هزینه ای بیش از 700ملیون تومان به اجرا درآمده است و بررسی‌های انجام شده منجر به انتشار 8 جلد کتاب در این زمینه شده است.
 
نماینده استانداری در امور زائرین تصریح کرد: در بحث هماهنگی در اطلاع رسانی به زائران مشخص شد که هر دستگاه بودجه جدا گانه ای دریافت کرده و در حال انجام اقدامات بعضا ضد و نقیض است.در صورت تصویب و سند جامع زیارت می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد و صرفه جویی خوبی نیز انجام داد.
 
در نهایت بعد از اعلام نظر اعضا با توجه به این که ادامه فازهای بعدی این طرح نیازمند به بودجه ای بالغ بر 2 میلیاردتومان است، طرح به منظور بررسی بیشتر و تبدیل به ریز گروه‌های بیشتر، به کمیته تخصصی پژوهش ارجاع داده شد تا بعد از بررسی‌های جزئی و دقیق، برای تصویب در این کارگروه مورد بحث قرار بگیرد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcg779q.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما