چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : 15903
همزمان با هفته فرهنگ رضوی استان قم

نمایش «خواهر عشق» در قم به روی صحنه می‌رود

قم نيوز : قم نیوز: به مناسبت دهه کرامت و هفته فرهنگ رضوی قم نمایش «خواهر عشق» کاری از سید محمدجواد طاهری به روی صحنه می‌رود.
نمایش «خواهر عشق» در قم به روی صحنه می‌رود
به گزارش قم‌نیوز، این نمایش با موضوع کریمه اهل بیت (ع) از تولیدات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بوده که توسط سید محمدجواد طاهری از هنرمندان فعال در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون کارگردانی شده است و در دهه کرامت به مدت شش روز در تالار شهید آوینی به روی صحنه می‌رود.
 
داستان این نمایش به زندگی یک خواهر نصرانی می‌پردازد که برای یافتن برادرش که مدتی است مسلمان شده راهی سرزمین ایران می‌شود و در میانه مسیر راه را گم می‌کند و از کاروانیان جا می‌ماند.
 
مردی در بیابان با او برخورد می‌کند و پس از آنکه از ماجرا و مقصد آن زن آگاه می‌شود او را به تاریخ و گذشته خواهری ارجاع می‌دهد که به عشق برادر، رنج سفر از مدینه تا مرو را به جان می‌خرد و امروز برادرش خادم حرم این خواهر است.
 
علی فرحناک، حسن اردستانی، امیر بیطرفان، حامد جلالی، زهرا محمدباقری، مریم السادات صدرپور، میثم عابدینی، احمد شریفی، سیدمحمد حسینی و ... از جمله بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
 
احمد سلیمانی، مشاور و دستیار کارگردان این نمایش بوده و عوامل دیگری از جمله اصغر نوبخت، مهدی نیک روش، محمدرضا خویی، میلاد محمدی، محمد آزادمنش، ابوالفضل حاج مهدی، محمدرضا رمضانی، مصطفی سیادت، ابوالفضل صادق و ... در تولید این اثر هنری ارزشمند نقش دارند.
 
از نکات جالب توجه در تولید نمایش «خواهر عشق»، استفاده کامل از ظرفیت‌های این استان است چرا که تمام این هنرمندان و عوامل که عمدتاً جایگاه ملی در رشته هنر نمایش کشور دارند، از استان قم هستند.
 
این نمایش از روز پنج‌شنبه 21 شهریورماه ساعت 18 به مدت شش روز در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم واقع در بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 28 به روی صحنه می‌رود و علاقمندان به تماشای این نمایش برای هماهنگی‌های لازم می‌توانند با شماره تلفن 32114271 تماس بگیرند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdchxwnz.23nmvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما