پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 15915
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

گوشی‌های فاقد برچسب شبنم آبی رنگ، قاچاق محسوب می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: گوشی‌های بدون برچسب شبنم آبی رنگ، قاچاق محسوب شده و با متخلفان طبق ماده 62 قانون نظام صنفی برخورد و کالاها با عنوان قاچاق جمع آوری می‌شود.
گوشی‌های فاقد برچسب شبنم آبی رنگ، قاچاق محسوب می‌شوند
به گزارش قم‌نیوز، یونس عالی‌پور ارزش ریالی پرونده‌های تخلف تشکیل شده در خصوص قاچاق گوشی تلفن همراه را بیش از 800 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: بازرسان این سازمان با همکاری سایر دستگاه‌ها و ادارات متولی امر از ابتدای سال 91 تاکنون با بازرسی از 636 مغازه صنف موبایل فروشان، با شناسایی بیش از  30 واحد صنفی متخلف، 745 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق را کشف و ضبط کرده و متخلفان بعد از تشکیل پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
 
وی اظهار داشت: طی روز گذشته بازرسان این سازمان با مراجعه به مرکز بزرگ فروش موبایل و بازرسی از یک واحد صنفی 21 گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش بیش از 70 میلیون ریال را که فاقد بارکد شبنم بود جمع آوری و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
 
وی با اشاره به گذشت حدود یکسال و نیم از شروع طرح بارکد‌گذاری بر روی کالاهای وارداتی با عنوان «طرح شبنم» گفت: برای جلوگیری از اقدام واردات قاچاق در این مدت گشت‌های بازرسی مشترک زیادی از واحدهای صنفی به عمل آمده است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه به خصوصیات رنگ بارکد شبنم روی گوشی تلفن همراه اشاره کرد و افزود: گوشی‌های بدون برچسب شبنم آبی رنگ، قاچاق محسوب شده و با متخلفان طبق ماده 62 قانون نظام صنفی برخورد و کالاها با عنوان قاچاق جمع آوری می‌شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcamon6.49nm615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما