يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 15951
مدیرکل پست استان قم خبر داد:

ورود 3.6 میلیون مرسوله پستی به استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل پست استان قم گفت: مرسولات صادره استان در شش ماهه اول سال سه‌میلیون و 600 هزار فقره و مرسولات وارده به استان سه میلیون فقره بوده است.
ورود 3.6 میلیون مرسوله پستی به استان قم
به گزارش قم نیوز، محمدحسین رحیمی اظهار کرد: در شرکت پست جمهوری اسلامی ایران 16 هزار نفر و در استان قم 300 نفر مشغول فعالیت هستند و این شرکت تنها شبکه مویرگی کشور است که به صورت فیزیکی به تمام نقاط کشور مراجعه می‌کند.
 
وی بیان کرد: با توجه به توسعه فناوری اطلاعات در پست جمهوری اسلامی ایران به همین میزان نیز خدمات پستی توسعه یافته است و خدمات الکترونیکی بخش مهمی از خدمات پستی را در برمی‌گیرد.
 
مدیرکل پست استان قم با اشاره به سرعت ره‌گیری مرسولات در شرکت پست ایران گفت: قبلا برای ره‌گیری مرسولات پستی باید 48 ساعت بعد به دفاتر پستی مراجعه کرده و فرم ره‌گیری تکمیل می‌شد ولی امروز فرستندگان مرسولات می‌توانند به صورت الکترونیکی و با درج بارکد نسبت به رهگیری اقلام پستی اقدام کنند.
 
وی با اشاره به گرفتن امضاء الکترونیکی از گیرندگان مرسولات در قم تصریح کرد: استان قم نخستین استانی است که به صورت الکترونیکی مرسولات را ارائه می‌دهد و مزیت این دستگاه‌ها این است که امضای گیرنده مرسوله پستی روی سایت پست قرار می‌گیرد و فرستنده می‌تواند به سامانه پست مراجعه کرده و از سرنوشت مرسوله خود اطلاع حاصل کند.
 
رحیمی عنوان کرد: در پست استان قم 152 واحد پستی وجود دارد که 97 واحد شهری و 55 واحد مربوط به روستایی و شهرهای تابعه است.
 
مدیرکل پست استان قم افزود: در سطح شهر قم 137 صندوق پستی برای محصولات عادی وجود دارد و تمام صندوق‌ها هوشمند هستند و 57 صندوق در معابر روستایی قرار دارد و همچنین 768 صندوق شخصی در سطح واحدهای پستی استان قرار دارد که تعداد قابل توجهی از آنها هوشمند هستند.
 
وی به خدمت پستی اس .پی.اس اشاره کرد و گفت: اس پی اس سریع‌ترین سرویس پستی است که اداره پست متعهد می‌شود که تا ساعت 10 صبح روز بعد مرسوله را به گیرنده در مراکز استان‌ها و بعضی شهرستان‌ها برساند و اگر گیرنده حضور نداشته باشد در تماس با فرستنده تعیین تکلیف می‌شود.
 
رحیمی با بیان اینکه مرسولات صادره استان در شش ماهه اول سال سه میلیون و 600 هزار فقره و مرسولات وارده به استان سه میلیون فقره بوده است افزود: تعداد مرسولات وارده اینترنتی به استان قم 17 هزار فقره و تعداد مرسولات صادره در این بخش 10 هزار و 500 فقره بوده است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdca6on6.49nmm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما