دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : 5547
در آذر ماه سال جاری صورت گرفت؛

کسب رتبه نخست کشوری استان در عملکرد علمی خدمات پستی

قم نيوز : قم نیوز: محمدحسین رحیمی امروز از کسب رتبه نخست کشوری استان در عملکرد علمی خدمات پستی در آذر ماه سال جاری خبر داد.
کسب رتبه نخست کشوری استان در عملکرد علمی خدمات پستی
به گزارش قم نیوز، محمدحسین رحیمی امروز با اشاره به اینکه پست ارزنده‌ترین خدمت عمومی در جامعه است، گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری تا کنون ۱۰ میلیون فقره مرسوله وارد پست استان قم شده است و همچنین ۱۳ میلیون مرسوله نیز از قم به داخل و خارج استان ارسال شده است.

وی افزود:‌ سرانه مرسولات پستی در کشور به طور میانگین ۵/۹ بوده که این آمار در استان قم به رقم ۱۱ رسیده است.

تجهیز ناوگان حمل و نقل پستی استان قم به سیستم GPS
مدیرکل پست استان قم ادامه داد: تجهیز ناوگان حمل و نقل پست کشور به سیستم GPS که کامیون و خودروهای داخل و خارج استانی و موتورسیکلت‌های موزعین را در هنگام انجام وظیفه رهگیری می‌کند، از جمله اقدامات اداره کل پست استان قم بوده که برای نخستین بار در استان قم انجام شده است.

رحیمی اظهار داشت: برنامه استراتژی پست به منظور ارزیابی عملکرد پستی در استان‌ها و چرخ راهنمای TLR هر ماه با استفاده از کارت امتیاز کیفیت برای رتبه بندی در عملکرد علمی خدمات پستی در استان‌ها انجام می‌شود که استان قم در آذر ماه سال جاری رتبه نخست کشوری را به دست آورده است.

وی اضافه کرد: استفاده از برنامه جامع نرم افزار باجه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های اداره کل پست استان قم است که تمام خدمات باجه‌ای از جمله پست دولتی و پیشخوان دولت طی برنامه واحد نرم افزار جامع باجه‌ها بدون دخل و تصرف متصدی قبلی در نحوه تعرفه و ارائه خدمات، برگه رسید بعد از پرینت به صورت سیستماتیک به ارباب رجوع تحویل داده می‌شود.

بهره‌مندی ۶۵ هزار مودی مالیاتی از سیستم جامع باجه‌ها
مدیرکل پست استان قم با بیان اینکه مودیان مالیاتی باید در پایان تیرماه هر سال با مراجعه به دفاتر مالیاتی برگه مالیاتی خود را تحویل دهند، اظهار داشت: تا کنون از طریق پست پیشخوان ۶۵ هزار مودی مالیاتی با استفاده از ۶۰ دفتر پیشخوان دولت در ۶۰ نقطه قم با استفاده از سیستم جامع باجه‌ها در اداره کل پست استان برگه مالیاتی خود را دریافت کرده‌اند.

تحصیل ۷۰ نفر در دانشگاه جامع علمی کاربردی پست استان قم
رحیمی خاطرنشان کرد: به منظور ارتقا سطح دانش پرسنل ادارات پست در هفت استان کشور، دانشگاه جامع علمی کاربردی پست راه‌اندازی شده است که در مقاطع کاردانی و کارشناسی و رشته تخصصی پست زیر نظر پست کشور فعالیت داشته و در حال حاضر ۷۰ دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی پست استان قم ثبت نام و مشغول به تحصیل هستند.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه استان قم محل تمرکز نشر و چاپ و حوزه علمیه است، ارسال محصولات به صورت خصوصی و با هزینه‌ای بالا صورت می‌گرفت که به منظور تسهیل در آماده سازی و بسته بندی مرسولات پستی سرویس پست لجستیک برای نخستین بار با هدف جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش هزینه‌های نگهداری و بسته بندی و رهسپاری محصولات به داخل و خارج در استان قم راه‌اندازی شد.

مدیرکل پست استان قم عنوان داشت: در حال حاضر ۶۶ دفتر پست در روستاها، ۸۶ دفتر پست دولتی در استان و ۶۰ دفتر پیشخوان در استان قم در حال فعالیت هستند.

رحیمی ادامه داد: دفاتر پیشخوان مربوط به پست نبوده و زیر نظر کار گروه استانی فعال است و اداره پست و مخابرات به عنوان یک دستگاه خدمات‌دهنده در قبول مرسولات پستی در دفاتر پیشخوان ارائه خدمات می‌کنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.0qpa2bqpmla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما