چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 15998

تعهد به معرفی تشیع مهمترین دغدغه در اعزام قاریان به حج باشد

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجمع قاریان و حافظان قرآن استان قم با بیان اینکه حج فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ ناب تشیع است، اظهار کرد: قاریان اعزامی به حج باید برای معرفی مناسب شیعه تعهد داشته باشند و به صرف توانایی در قرائت اکتفا نکنیم.
تعهد به معرفی تشیع مهمترین دغدغه در اعزام قاریان به حج باشد
به گزارش قم‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد عظیمی گفت: با توجه به هجمه‌ای كه بر عليه تشيع وجود دارد و در بحث قرآن شايعاتی از سوی دشمنان تشیع مطرح می‌شود كه قرآن شيعه با اهل سنت تفاوت دارد، اعزام قراء به سفر حج تمتع بسيار مهم است.
 
وی ابراز کرد: از طرف ديگر با توجه به اينكه خيلی از زائرانی كه به حج اعزام می‌شوند در طول سال در داخل ايران با مشغله خود كمتر توفيق دارند با قرآن و معارف آن آشنا شوند حضور قاريان توانمند در حج باعث می‌شود که مردم علاقه بيشتری به قرآن و تلاوت آن پيدا كنند و انس مردم با قرآن بيشتر شود.
 
عضو مجمع حافظان و قاریان قرآن استان قم حج را فرصتی برای احيای قرآن ذکر کرد و افزود: در انتخاب و گزينش قاریان برای حج تمتع مسئله مهم اين است كه نباید تنها به گرفتن امتحان شفاهی و کتبی بسنده شود و قاری كه به عنوان نماينده جمهوری اسلامی به عربستان می‌رود علاوه بر قرائت باید مكتب تشيع را معرفی كند.
 
هدف از اعزام قراء ارتقاء انس مردم با قرآن است
 
رئیس دارالقرآن الکریم قم ادامه داد: قاری اعزامی نباید به صرف اينكه قرآن را قرائت كند کفایت کند و هدف اعزام باید اين باشد كه مردم به قرآن توجه داشته و در برگشت از حج انس آنان با قرآن بیشتر شود.
 
عظیمی یادآور شد: باید قاریانی به حج اعزام شوند كه از اطلاعات قوی و از اخلاق، منش و روش قرآنی برخوردارند و روش و سيره آن‌ها تاثيرگذار است و نبايد بگوييم از كدام شهر کدام قاری برود و بخواهند به هر استان سهميه بدهند و در حقیقت باید قراء ممتاز را ارزيابی و انتخاب کنند.
 
عضو مجمع قاریان و حافظان قرآن استان قم، افزود: برای تبليغ قرآن در حج بايد از بهترين‌ها استفاده شود كه علاوه بر تخصص، تعهد لازم را داشته باشند تا به هدف اصلی اعزام دست يابيم.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcbw9b8.rhbs9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما