پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 16005
آیت‌الله مصباح یزدی:

سوال در زمینه حق از پرسش‌های بنیادین بشر است

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: همواره سوالاتی بنیادین در زمینه حق و حقیقت وجود دارند، به این ترتیب که پیروان هر دین از خود می‌پرسند آیا ما بر حق هستیم یا دیگران.
سوال در زمینه حق از پرسش‌های بنیادین بشر است
به گزارش قم‌نیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی چهارشنبه شب در ادامه سلسله دروس اخلاقی خود که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، آفرینش جهان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در خلقت تمام موجودات هدفی نهفته است و هیچ یک از مخلوقات بازیچه نیستند.
 
وی افزود: جنبه‌ها و ابعاد حق در باورها و ارزش‌ها دیده می‌شوند؛ در این زمین همواره پرسش‌هایی مطرح هستند از جمله اینکه ملاک حقانیت یک ارزش چه مسائلی می‌توانند باشند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حق به دو بخش باورها و ارزش‌ها تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: دین حق جمع میان این‌هاست؛ در قرآن هم تاکید بر این مسئله است که انسان‌ها باید ملازم حق باشند و آن را رعایت کنند.
 
وی ادامه داد: همواره سوالاتی بنیادین در زمینه حق و حقیقت وجود دارند، به این ترتیب که پیروان هر دین از خود می‌پرسند آیا ما بر حق هستیم یا دیگران.
 
آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر به اثبات رسیدن بخش اعتقادی حق گفت: در زمینه ارزش‌ها نیز باید رفتار ما متناسب با حق و حقیقت باشد.
 
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) معنای حقوق بشر را مورد توجه قرار داد و افزود: اینکه چه کسانی این حقوق را تعیین می‌کنند و ریشه آنها کجاست از جمله مسائل بنیادینی هستند که باید مورد تحقیق و پژوهش طلاب جوان قرار گیرند.
 
وی تصریح کرد: تشریح دقیق این مسائل در حوزه‌ها توسط طلاب و سپس تبیین صحیح آن برای دیگران از جمله وظایف روحانیون است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcbsgb8.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما