پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 16014
عظيمي:

قرآن و عترت رزق معنوی خدا برای مردم هستند

قم نيوز : قم نیوز: مسئول بخش تفسیر قرآن مرکز فقهی ائمه اطهار قم گفت: رشد و تکامل انسان نیاز به تغذیه دارد و تغذیه معنوی انسان مهم تر از تغذیه مادی بوده و رزق معنوی خدا برای انسان قران و عترت است.
قرآن و عترت رزق معنوی خدا برای مردم هستند
به گزارش قم‌نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین عظیمی ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز به کار هجدهمین سال دروس تخصصی فقه ، اصول ، تفسیر و تربیت محقق مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار قم بیان داشت: رشد و تکامل انسان نیاز به تغذیه دارد و تغذیه معنوی انسان مهم تر از تغذیه مادی بوده و رزق معنوی خدا برای انسان قرآن و عترت هستند از این رو مهم ترین تغذیه ای که خدا در اختیار انسان به عنوان منبع علمی در اختیار بشر گذاشت قرآن است.
 
وی گفت:بدون تردید کسانی که بخواهند در رشته های مختلف اسلامی مانند عرفان،فلسفه، کلام و فقه متخصص شوند اگر در قرآن تخصص نداشته باشند در آن رشته ها تخصص نخواهند داشت و منشاء تمام علوم اسلامی قرآن است.
 
مسئول بخش تفسیر قرآن مرکز فقهی ائمه اطهار قم افزود: در چند سال اخیر به دلیل تاکیدات مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب، حوزه علمیه قم در مسائل تفسیری تکان خورده است و طلاب نیز اقبال خوبی نسبت به مسائل تفسیری داشته اند.
 
وی گفت:امسال برای سومین سال دوره تخصصی تفسیر در مرکز آغاز به کار کرده است و از 200 نفر متقاضی 20 نفر را گزینش کرده اسن و تفسرهای موضعی، ترتیبی، ادبی ، آیات الاحکام ، المیزان و ... به آنان آموزش داده می شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcbagb8.rhb08piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما