سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 16089
آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد:

نباید زمینه هجمه به دین برای دشمن فراهم باشد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این‌که همواره باید چند قدم جلوتر باشیم و عرصه را بر دشمن تنگ کنیم تا آنها زمینه هجمه به دین را نداشته باشند اظهار داشت:‌ باید حوادث آینده را در افق دور دست دید و بر طبق آن حرکت کرد.
نباید زمینه هجمه به دین برای دشمن فراهم باشد
به گزارش قم‌نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری عصر دوشنبه در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین‌الملل اظهار داشت: افتخارآمیز است که مبلغانی خود را وقف اسلام و مکتب اهل‌بیت‌(ع) کرده‌اند تا بتوانند منادی فریاد مظلومیت دین و زمینه‌ساز اعتلای کلمه ‌الله در کل جهان باشند.
 
مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به این‌که انبیا(ع) و شهدا به حال این گونه مبلغان غبطه می‌خورند اظهار داشت: کسانی که به تبلیغ دین خدا می‌پردازند واسطه فیض الهی هستند و ارتباط میان خدا وبنده را برقرار می‌کنند.
 
وی با تاکید بر این که مبلغان مجموعه خیرخواهان دین هستند خاطرنشان کرد: مبلغان بایدها و نباید‌ها را بر اساس  دستور خداوند به جامعه ارائه می دهند.
 
حسینی بوشهری، با بیان این‌که مبلغان باید عامل به دستورات دین باشند تصریح کرد: اگر مبلغان در مقام عمل و در اجرای ضروریات  اولیه دین دچار اشکالاتی باشند نمی‌توانند به خوبی دین خدا را برای جامعه ارائه کنند.
 
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر این که امروز شرایط و یژه‌ای را در جهان شاهد هستیم اظهار داشت: شیوه کار امکانات و تجهیزاتی که در اختیار ما است، با ابزار و امکانات دشمنان بسیار متفاوت است.
 
سرمایه گذاری دشمنان در فضای مجازی
 
وی با بیان این که دشمنان در فضای مجازی سرمایه‌گذاری کرده اند اظهار داشت: مبلغان باید به فضاهای مجازی در عرصه تبلیغ دین با شیوه‌های نوین بپردازند.
 
امام جمعه قم با بیان این‌که برای اجرای اهداف مکتب شیعه نیاز به مهندسی جدی و قوی داریم ابراز داشت: اگر اقدامات دشمنان را رصد نکنیم و در برابر آنها انفعالی رفتار کنیم دچار مشکلاتی خواهیم شد.
 
حسینی‌بوشهری با اشاره به این‌که همواره باید چند قدم جلوتر باشیم و عرصه را بر دشمن تنگ کنیم تا آنها زمینه هجمه به دین را نداشته باشند اظهار داشت:‌ باید حوادث آینده را در افق دور دست دید و بر طبق آن حرکت کرد.
 
مدیر حوزه های علمیه، با تاکید بر مخاطب‌شناسی در زمینه فعالیت تبلیغی اظهار داشت: دست‌اندرکاران و مسئولان عرصه تبلیغ باید شرایط جغرافیایی و وضعیت مخاطبان را به مبلغان ارائه کنند.
 
عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که در عرصه تبلیغی به چهره‌هایی نیاز داریم که بدرخشند خاطرنشان کرد: مبلغان باید طبق کلام امام صادق‌(ع) چراغ فروزان و مشعل سوزان دین باشند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه نکاتی برای مبلغان در عرصه بین‌الملل پرداخت و ابراز داشت: مبلغان باید در کنار فراگیری زبان که اولویت اجتناب‌ناپذیر این بخش است، محتوای تبلیغی دین را به مخاطبان ارائه دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: ارائه محتوای دینی بسیار مهم است و مبلغان باید شناخت جامعی از اسلام و مکتب اهل‌بیت‌(ع) داشته باشند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با بیان این که مبلغان باید روح تعبد دینی داشته باشند اظهار داشت: یکی از نکات مهم و ضروری عرصه تبلیغ مطالعه احتجاجات اهل‌بیت‌(ع) است.
 
آیت الله حسینی بوشهری بر روحیه اخلاص در مبلغان تاکید کرد و افزود:‌ مبلغان باید دین را به بهترین شکل عرضه کنند.
 
ضرورت استفاده از روش های نو در عرصه تبلیغ

 
امام جمعه قم با تاکید بر این که باید از روش‌‌های نوین در عرصه تبلیغی استفاده کرد ابراز داشت: منتظر ماندن جمعیت و آماده بودن منبر برای سخنرانی از روش‌های قدیمی است و این گونه شیوه‌ها به تنهایی جواب نمی‌دهد.
 
به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسینی‌بوشهری در پایان خاطرنشان کرد: عرصه تبلیغی جوانان را در اولویت قرار دهید چرا که آنها به هر خیری زودتر توجه می‌کنند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcdnz0f.yt09j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما