چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 16108
آیت‌الله مکارم شیرازی:

غرب فهمید که توان حذف ایران اسلامی را ندارد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم گفت: در دنیا تعارف‌های دیپلماتیک فراوان است ولی مهم اقدام عملی است؛ شاید بعد از این تجربیات فهمیدند که قادر نیستند نظام اسلامی ایران را حذف کنند و ایران قدرت مهمی در منطقه است.
غرب فهمید که توان حذف ایران اسلامی را ندارد
به گزارش قم‌نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) اظهار کرد: اینکه گناهان را به گردن ایام و روزها می‌اندازند فرا افکنی می‌نامند و انسان مشکلاتی که برای او به بار می‌آید را نتیجه شوم بودن ایام می‌داند.
 
وی با اشاره به اینکه شب و روز با یکدیگر تفاوتی ندارد اظهار کرد: این فرافکنی موجب می‌شود که انسان گمراه شود و نداند که این مشکلات و گرفتاری‌ها نتیجه افکار اوست.
 
این مرجع تقلید گفت: باید وقتی برای ما مشکلی پیش آمد ببینیم که چه اقدام اشتباهی انجام داده‌ایم که سرچشمه چنین مشکلی شده است و اگر انسان این‌چنین فکر کند خیلی زود خود را اصلاح می‌کند و اگر به دنبال فرافکنی باشد موجب می‌شود که مقصر اصلی که خود ما هستیم به فراموشی سپرده شود.
 
وی با اشاره به سخنرانی روسای جمهور غربی‌ها بیان کرد: ما مایوس نیستیم و امیدواریم که تحولی در اوضاع صورت گیرد البته رئیس جمهور و شخصیت‌های دیگر نباید به این سخنان به تنهایی قناعت کنند و باید این حرف‌ها در عمل ثابت شده و بگویند که کدام یک از فشارها را کاستند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: اینکه فقط سخن بگویند ولی در عمل اتفاقی نیفتند نشان می‌دهد صداقتی در کار نیست؛ اگر از سوی غربی‌ها گام‌هایی عملی برداشته شد دلیل بر صداقت است والا مشخص می‌شود که فقط الفاظ فریبنده به کار برده شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه دولتمردان ما باید هوشیار باشند ادامه داد: در دنیا تعارف‌های دیپلماتیک فراوان است ولی مهم اقدام عملی است؛ شاید بعد از این تجربیات فهمیدند که قادر نیستند نظام اسلامی ایران را حذف کنند و ایران قدرت مهمی در منطقه است.
 
استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: اساس برنامه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها این است که امتیازی ندهند حداکثر امتیاز را بگیرند و حداقل امتیاز را بدهند؛ باید با هوشیاری این مرحله را سپری کنند.
 
وی اضافه کرد: آنها در لابلای سخنان خود گفتند که ایران باید خود را از داستان سوریه کنار بکشد، آنها می‌خواهند ایران از قضیه سوریه کنار بکشد تا ابتدا سوریه و بعد حزب‌الله لبنان را در هم بکوبند و بعد سراغ ایران بیایند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان گفت: امیدواریم که خداوند؛ عنایت خود را شامل حال این ملت مسلمان، با ایمان و انقلابی کند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcfcydy.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما