چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 16109
در هفته دفاع مقدس صورت گرفت

نمایش «شام آخر» برای خبرنگاران قمی

قم نيوز : قم نیوز: تئاتر «شام آخر» کاری از احمد سلیمانی در هفته دفاع مقدس به صورت ویژه برای خبرنگاران قمی در سالن مجتمع فرهگی هنری امام خمینی (ره) به نمایش گذاشته شد.
نمایش «شام آخر» برای خبرنگاران قمی
به گزارش قم‌نیوز، نمایش «شام آخر» که در هفته دفاع مقدس برای علاقمندان به هنر تئاتر در قم به نمایش گذاشته است به صورت ویژه با دعوت حوزه هنری استان قم برای خبرنگاران قمی به روی صحنه رفت.
 
حوزه هنری، اداره کل آموزش و پرورش استان قم و شهرداری قم از حامیان این نمایش هستند تا با وجود تمام مشکلات فراوانی که برای اجرای نمایش در استان قم وجود دارد کار خوب و کیفی برای علاقه‌مندان به هنر تئاتر به نمایش گذاشته شود.
 
نمایش شام آخر با موضوع مقاومت و ایثار، کاری از احمد سلیمانی پیش کسوت تئاتر در قم است که نویسندگی آن را محمدرضا کوهستانی و مشاوره و طراحی آن را محمد رضا آزاد بر عهده داشته‌اند.
 
این نمایش از بدو تولید تا کنون پنج حضور موفق بین‌المللی داشته است و از 28 شهریور ماه تا 6 مهر ماه 1392 در شهر قم به صورت عمومی اجرا می‌شود.
 
در خلاصه نمایش نامه این اثر آمده است: مثل همیشه مشغول زندگی بودند، آنگاه که کوله‎های خاکی رنگ را در سینه خود احساس کردند، ناگهان و ناهنگام جنگ زندگیشان شد ... .
 
نمایش «شام آخر» سال 1388 در بیست هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سال 1389 در هشتمین فستیوال بین‌المللی تئاتر خلاق اسلواکی، سال 1390 در فستیوال بین‌المللی اتوس ترکیه، سال 1390 در هفدهمین استیج جهانی دانمارک و سوئد و سال 1391 در فستیوال بین‌المللی کیجیمونا فستا ژاپن به نمایش در آمده و تحسین کشورهای گوناگون را بر انگیخته است.
 
در این نمایش مجید امیری، ماشاالله کوهستانی، سید حمید لاجوردی، مهدی نیک‌روش و جواد پیروزی به ایفای نقش می‌پردازند.
 
مهدی نیک‌روش طراحی صحنه و لباس، محمدرضا آزاد طراحی نور و بهروز نیازمند مدیریت اجرایی این اثر هنری را به عهده داشته‌اند.
 
نمایش «شام آخر» به مدت 10 شب از ساعت 19 در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) واقع در خیابان دورشهر، کوچه شماره هفت به روی صحنه می‌رود.
 
انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcgyq9q.ak93z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما