دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : 16140
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم خبر داد

بهره‌برداری از 23 پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان قم

قم نيوز : مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم از بهره‌برداری 23 پروژه محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ بر دو هزار و 510 میلیون ریال در مناطق محروم استان خبر داد.
بهره‌برداری از 23 پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان قم
به گزارش قم نیوز، سید حسین فرهادی از افتتاح پروژه‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم خبر داد و اظهار داشت: با عنایت به ماموریت بسیج سازندگی در راستای خدمت‌رسانی و محرومیت زدایی 23 پروژه با اعتبار قرارگاه خاتم‌الانبیا قرب کوثر به بسیج سازندگی استان قم واگذار شد که ما در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری 17 پروژه از این پروژه‌ها هستیم.
 
وی در ادامه به تشریح این پروژه‌ها پرداخت و گفت: سه پروژه احداث خط انتقال آبرسانی را در مناطق روستای صادق‌آباد بخش جعفریه، روستای سفت در بخش دستجرد و روستای کوه سفید در بخش قمرود با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال به سرانجام رساندیم، همچنین سه پروژه تکمیل مسجد در روستای سراجه بخش قنوات، مسجد ونارچ بخش کهک و مسجد باقرآباد بخش جعفریه با اعتبار 370 میلیون ریال اجرا شده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم ادامه داد: تکمیل خانه عالم در روستای قاهان از توابع بخش دستجرد با اعتبار 70 میلیون ریال و دو مورد تکمیل کتابخانه در روستاهای طایقان و علی آباد نیزار در بخش سلفچگان با اعتبار 100 میلیون ریال از جمله این طرح‌ها است که به زودی در اختیار اهالی این روستاها قرار خواهد گرفت.
 
فرهادی همچنین از تکمیل و احداث هشت باب مدرسه با اعتباری بالغ بر 1170 میلیون ریال خبر داد و اظهار داشت: این مدارس شامل یک مدرسه در بخش دستجرد، مدرسه قمرود و حسین آباد میش مست در بخش قنوات، مدرسه جنداب و مدرسه پسرانه و دخترانه قلعه چم و مدرسه طایقان در بخش سلفچگان و همچنین مدرسه صادقیه در بخش مرکزی قم است که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و جمعاً دو هزار و 510 میلیون ریال برای این اجرای این طرح‌ها در قالب محرومیت‌زدایی در بخش‌های مختلف استان هزینه شده است.
 
وی افزود: تعدادی از پروژه‌ها هنوز به بهره‌برداری نرسیده و دوستان مشغول به کار هستند و مابقی پروژه‌ها به زودی افتتاح خواهد شد.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تشریح ملاک‌های انتخاب پروژه‌های محرومیت زدایی پرداخت و بیان داشت: در گام نخست معاونین بسیج سازندگی در نواحی به طور فعالانه‌ این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داده و طرح‌ها را اولویت بندی می‌کنند، در واقع این طرح‌ها با کمک حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج در مناطق روستایی انتخاب می‌شوند.
 
فرهادی ادامه داد: در گام دوم با بخش‌های مرتبط و مربوط و استانداری جلساتی برگزار می‌کنیم و با اخذ نظرات لیست این پروژه‌ها را برای قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) ارسال می‌کنیم و در آنجا تعدادی از پروژه‌ها انتخاب شده و قرارداد منعقد می‌شود.
 
وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با واگذاری پروژه‌ای دولتی به بسیج سازندگی به عنوان دستگاه اجرایی ابراز داشت: این سازمان توانایی دارد که پروژه‌های دولتی را به خصوص در مناطق محروم اجرا کند و از آنجا که با اقشار مختلف بسیج از جمله بسیج مهندسین صنعتی و کشاورزی و شرکت‌های خصوصی عمرانی با مدیران بسیجی در ارتباط هستیم می‌توانیم توان بالایی در اجرا پروژه‌ها داشته باشیم.
 
مسئول بسیج سازندگی استان قم ادامه داد: در این راستا اعلام آمادگی می‌کنیم که دستگاه‌های اجرایی استان اگر تمایل داشته باشند می‌توانند پروژه‌هایشان را به بسیج سازندگی واگذار کرده و بسیج سازندگی با شعار در کم‌ترین زمان با بهترین کیفیت و با کم‌ترین قیمت تمام شده این طرح‌ها را به بهره برداری برساند.
 
فرهادی همچنین به فعالیت‌های فرهنگی سازمان بسیج سازندگی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در کنار فعالیت‌های عمرانی، فعالیت‌های فرهنگی نیز در دستور کار سازمان قرار داد که به عنوان نمونه می‌توان به دیدار خانواده‌های معظم شهدا، توزیع لوازم التحریر بین 580 دانش آموز و همچنین اجرای برنامه‌های بهداشتی و درمانی برای 200 خانوار در مناطق محروم اشاره کرد.
 
وی افزود: همچنین کمک به بیماران سرطانی را در دستور کار داریم که در این زمینه مبلغ یک میلیون تومان کمک بلاعوض به تعداد 11 نفر بیمار سرطانی اهدا شده است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcbg8b8.rhb0apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما