دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 16141
معاون نهضت سواد آموزی قم اعلام کرد:

ارائه ۲۰۰ ساعت آموزش در دوره تحکیم نهضت سوادآموزی قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون نهضت سواد آموزی استان قم گفت: در دوره تحکیم فرد ۲۰۰ ساعت آموزش را به‌منظور تثبیت و ماندگاری مطالب می‌‌گذراند.
ارائه ۲۰۰ ساعت آموزش در دوره تحکیم نهضت سوادآموزی قم
به گزارش قم نیوز، محمد‌رضا قاسمی‌نیا پیرامون شیوه‌های مبارزه با بی‌سوادی در استان قم، اظهار کرد: نهضت سواد‌آموزی که اکنون یکی از معاونت‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود، ابتدا والدین دانش آموزانی که سواد ندارند را جذب می‌کند و آنان را آموزش می‌دهد.
معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: در راستای مبارزه با بی‌سوادی حتی دانش‌آموزان هم می‌توانند اعضای بی سواد خانواده را آموزش دهند، از این رو با مراجعه به مدیر مدرسه و ثبت اسم فرد بی سواد کار سواد آموزی را آغاز می‌کنند.
قاسمی‌نیا در مورد مسئولیت آگاهان افزود: بر اساس فرمایش حضرت علی (ع) در حکمت 478 نهج‌البلاغه "خدا از مردم نادان عهد نگرفت که بیاموزند، تا آن که از دانایان عهد گرفت که آموزش دهند".

معاون نهضت سواد آموزی قم تأکید کرد: در حال حاضر هر فرد حتی اگر در دورترین نقطه استان هم باشد و اعلام بی‌سوادی کند ما برای باسوادی آن فرد نیرو می‌فرستیم چون مبارزه با بی‌سوادی یکی از تأکیدهای مقام معظم رهبری است، تا جایی که  در اردیبهشت سال جاری ایشان در بند اول تحول در سیاست‌های آموزش و پرورش کشور دستور و تاکید کردند که بی سوادی ریشه کن شود.
وی گفت: افرادی که تمایل دارند به عنوان سواد آموز فعالیت کنند می‌توانند با مراجعه به آموزش پرورش نواحی و مناطق ثبت‌نام به عمل آورند و کار خود را شروع کنند.

قاسمی‌نیا در مورد میزان حقوق این افراد بیان کرد: میزان حق‌التدریس آنها به صورت تمام شده حساب می‌شود، یعنی اگر تعدادی سواد آموز را جذب کنند، در پایان دوره به ازای قبولی هر فرد 400 هزار تومان به حساب فرد، واریز می‌شود.

معاون نهضت سواد آموزی استان قم با اشاره به برگزاری سه دوره آموزشی در این نهضت،‌ خاطر نشان کرد: در دوره سواد آموزی به ازای 400 ساعت آموزش، که به طور متوسط روزی 2 ساعت زمان صرف می‌شود، کسانی که این دوره را بگذرانند مدرک آنها معادل مدرک سوم دبستان است و اولویت سواد آموزی تا پایان دوره پنجم همین گروه با میانگین سنی 10 -49 سال هستند.

قاسمی‌نیا اظهار کرد: در این دوره افراد تا پایان دبستان را می‌گذرانند که 600 ساعت آموزش به کم سواد داده می‌شود و حداقل افراد شرکت کننده در این کلاس‌ها 12 نفر هستند و به ازای هر نفر قبولی 600 تومان به حساب سواد آموز واریز می‌شود.

وی در مورد دوره تحکیم گفت:  در این دوره فرد 200 ساعت آموزش به منظور تثبیت و ماندگاری مطالب می‌بیند که در این دوره به ازای هر نفر 45 هزار تومان به حساب سواد آموز واریز می‌شود.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdccssqs.2bqe08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما