يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 21741
معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی در قم:

بیش از ۹ میلیون بی سواد در کشور وجود دارد

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: در حال حاضر ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بی‌سواد در کشور وجود دارد که باید فکری برای این آمار و ریشه کن کردن بی‌سوادی در جامعه انجام شود.
بیش از ۹ میلیون بی سواد در کشور وجود دارد
به گزارش قم نیوز، جلسه تبیین سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های سال ۹۳ نهضت سواد آموزی صبح امروز در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش ناحیه دو برگزار شد.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور در این جلسه با اشاره به تشکیل نهضت سواد آموزی اظهار کرد: دومین نهادی که در کشور توسط بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد نهضت سواد آموزی بود که متاسفانه تا به امروز به عمق تفکر امام (ره) پی نبرده‌ایم که چرا ایشان به تشکیل نهضت سواد آموزی تاکید داشتند.

محمد مهدی‌زاده افزود: امام خمینی (ره) همه اقشار جامعه را مورد خطاب خود قرار داده‌اند و فرمودند که سواد از هر چیزی در این مملکت واجب‌تر و مهم‌تر است و هیچ کشور پیشرفته‌ای وجود ندارد که بی‌سواد باشند و پیشرفته هم داشته باشند و از سوی دیگر عدالت اجتماعی زمانی رخ می‌دهد که افراد جامعه از سواد بالاتری برخوردار باشند.

وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه استان‌های سمنان و یزد عنوان کرد: استان‌های یزد و سمنان با توجه به اینکه در یک منطقه کویری هستند و مشکلات زیادی را دارند اما با توجه به اینکه مردم این مناطق از سطح سواد بالای برخوردار هستند پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند و جز استان‌های پیشرفته کشور محسوب می‌شوند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بی‌سواد در کشور وجود دارد که باید فکری برای این آمار و از ریشه کن کردن بی‌سوادی در جامعه انجام شود البته در این میان یکی از افتخارات نهضت سواد آموزی این است که بسیاری از معلم‌های کشور تنها برای سواد آموزی یک دانش آموز در مدرسه حضور پیدا می‌کند.

مهدی‌زاده با اشاره به علل ترک تحصیل دانش آموزان عنوان کرد: تنها فقر و اشتعال دلیل ترک تحصیل دانش آموزان نیست و باید ریشه‌های اصلی آن را جستجو کرد زیرا که این افراد ورودی آن دنیای بی‌سوادی است و باید سعی کنیم تا مبانی ورودی به دنیای بی‌سوادی به صفر برسد که این امر تنها از دست آموزش و پرورش ساخته نیست و تمامی دستگاه‌ها باید در این امر مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سه میلیون و ۴۵۰ هزار نفر بی‌سواد زیر ۵۰ سال در کشور وجود دارد که باید سعی کنیم هر ایرانی حداقل یک گواهی ابتدایی را داشته باشد که در این میان ۱۱ میلیون قشر کم سواد هم در جامعه وجود دارد.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به اینکه باید اولیا بی‌سواد دانش آموزان در اولویت نهضت سواد آموزی قرار گیرند اظهار کرد: اولیای بی‌سواد دانش آموز باید در اولویت کاری قرار بگیرند که این افراد بیش از یک میلیون نفر هستند که در این میان در قم سه هزار و ۶۵۰ اولیا بی‌سواد وجود دارد.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcezf8w.jh8zei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما