سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 16154
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قم:

حافظه تاریخی ایران از آمریکا بر پایه بی‌اعتمادی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: حافظه تاریخی مردم ایران از عملکرد آمریکا در وقایع مختلف بر پایه بی اعتمادی بوده است.
حافظه تاریخی ایران از آمریکا بر پایه بی‌اعتمادی است
به گزارش قم نیوز، محمد‌حسن الهی‌منش، با بیان اینکه رابطه ایران و آمریکا یک معادله چند مجهولی است، رفع بلوکه دارایی‌های ایران از سوی آمریکا را قابل تأمل دانست و اظهار کرد: حافظه تاریخی مردم ایران از عملکرد آمریکا در وقایع مختلف بر پایه بی اعتمادی بوده است و رفع بلوکه اموال ایران پس از مذاکرات اخیر قابل تأمل است.
 
این پژوهشگر با تاکید براینکه باید با تدبیر و خویشتن داری به پیش برویم و از تصمیم گیری‌های عجولانه پرهیز کنیم، افزود: از شواهد برمی‌آید یک نوع تغییر رویکرد در سیاست‌های داخلی و خارجی دو کشور دیده می‌شود.
 
استاد علوم سیاسی گفت: نظام بین‌الملل بر پایه واقع‌گرایی است و قدم موثری که آمریکا به ظاهر می‌خواهد در این راستا بردارد برگرداندن دارایی‌های ایران است.
 
وی با تأکید براینکه هنر نخبگان است که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: باید در برخورد با مسائل رویکرد خاکستری داشته باشیم.
 
الهی‌منش در مورد حفظ اعتدال در رفتار مسئولان گفت: در روابط با سایر کشورها نباید نگاه مطلق داشته باشیم و نباید با هوچی‌گری و عوام گرایی زمینه فتنه گری را برای دشمنان فراهم کنیم.
 
این پژوهشگر علوم سیاسی رویکرد جمهوری اسلامی را در سیاست خارجی براساس نرمش مقتدرانه عنوان کرد و افزود: سیاست خارجی نیازمند اطلاعات دقیق و جامع است، از این رو نباید پیش‌داوری داشته باشیم و اجازه دهیم مسئولان در حوزه‌های تخصصی مسئولیتی خود مسائل را رسیدگی کنند.
 
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه عملکرد گذشته می‌تواند چراغ راه آینده باشد نباید بدون تدبیر پیش رفت.
 
الهی‌منش اظهار کرد: با در نظر گرفتن ابعاد، زمینه‌ها، بسترها و نتایج باید با تدبیر، آینده نگری لازم را داشته باشیم و روند مذاکرات را در قالب بازی برد برد پیش ببریم.
 
انتهای پیام / 125
https://qomnews.ir/vdcgtq9q.ak93n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما