دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 16223
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

گردشگری در خدمت ترویج فرهنگ تشیع قرار بگیرد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر نقش گردشگری در اشاعه فرهنگ والای تشیع در جهان تاکید کرد.
گردشگری در خدمت ترویج فرهنگ تشیع قرار بگیرد
به گزارش قم نیوز، از میراث فرهنگی، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز یکشنبه در دیدار مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اهمیت مقوله گردشگری در توسعه کشورهای جهان گفت: ایران اسلامی برخلاف کشورهای دیگر به این مقوله صرفاً مادی نمی‌نگرد بلکه هدف جمهوری اسلامی در اولویت اول اشاعه فرهنگ مذهبی و شیعی و نمایاندن ارزش‌های والای اسلامی به سایر نقاط جهان است.
 
وی افزود: تاثیر بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی بر گردشگران تاثیری ماندگار است که اگر به درستی از این فرصت استفاده شود می‌تواند منشأ برکات فراوانی گردد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی شهر قم گفت: وجود بارگاه مقدس کریمه اهل بیت (س) فضای معنوی ویژه‌ای در این شهر ایجاد کرده که موجب جذب زایران و گردشگران از اقصا نقاط ایران و جهان شده است.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری حضور طلاب خارجی در این شهر را فرصتی مناسب برای موضوع گردشگری برشمرد و گفت: این طلاب پس از بازگشت به کشورهای خود می‌توانند بهترین پیام‌رسان و مبلغ برای فرهنگ و ارزش‌های خوب اخلاقی و مذهبی ایرانیان باشند.
 
وی همچنین بر حفظ و توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور تاکید کرد و گفت: این رشته‌های هنری علاوه بر حفظ، نیاز به جهت‌دهی و تحول در راستای معرفی فرهنگ و ارزش‌های اسلامی دارند و با ایجاد نمایشگاه‌های داخلی و خارجی می‌توان این فرهنگ را به نقاط دیگر معرفی کرد.
 
در ابتدای این جلسه نیز عیسی رضایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با ارایه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آینده این اداره‌کل بر همکاری مدیریت حوزه‌های علمیه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد و گفت: این همکاری دو جانبه و استفاده از ظرفیت‌های متقابل می‌تواند مسیر رسیدن به اهداف مشترک را بسیار کوتاه نماید. 
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdsx0f.yt09x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما