قم نيوز : قم نیوز: نشست آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه در قم برگزار شد.
نشست "آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان" در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، دکتر نعمت الله کرم الهی عضو هیات علمی پژوهشگاه اسلامی و از اساتید دانشگاه به تبیین فعالیت های شبکه های ماهواره ای در از میان بردن ارزشهای دینی و اخلاقی در جوامع اسلامی اشاره کرد و با پاسخگوئی به سوالات حاضرین بخش قابل توجهی از برنامه های این شبکه ها در جنگ نرم را مورد ازیابی قرار داد.
 
در این نشست دکتر ابراهیم فتحی با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در استحاله فرهنگی به ویژه در میان جوانان گفت:دشمن در سه مرحله جنگ جدی خود علیه ایران به مرحله اجرا درآورد که در نوع اول قبل از پیروی انقلاب اسلامی به دنبال برنامه های راهبردی در جهت ترویج فرهنگ غرب تلاش کرد.
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد:با پیروزی انقلاب اسلامی یکی دیگر از جنگ های دشمن آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران بود اما با شکست خود در این جنگ در سالهای اخیر جنگ نرمی را در از میان بردن ارزشهای اسلامی و دینی در ایران به کار گرفت و بر همین اساس سرمایه گذاری های هنگفتی بر روی رسانه ها و شبکه های ماهواره ای فارسی زبان انجام داد.
 
وی فرهنگ را غنی ترین سرمایه هر کشوری دانست و عنوان کرد:سلطان هر جامعه ای، فرهنگ آن است و سلطان ایران، فرهنگ اسلام ناب محمدی است از این رو دشمن با همه ابزارهای خود در قالب جنگ نرم در صدد از میان بردن فرهنگ اسلامی است تا بتوانند در قبل ها و اندیشه ها نفوذ پیدا کنند.
 
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ اسلامی اظهار داشت:مهم ترین هدف دشمن از جنگ نرم، استحاله فرهنگ غنی اسلامی و شیعی است از این رو با ایجاد جذابیت های فراوان مساله عادی سازی روابط میان زن و مرد را با در احکام اسلامی و شرعی در خصوص محرم و نامحرم نشانه گرفتند تا فرهنگ دینی و ایرانی را با توسعه بی بندی و باری در جامعه نابود سازند.
 
وی تضعیف جایگاه دین در جامعه را از اهداف مهم شبکه های ماهواره ای خواند و عنوان کرد:دینداری جوانان و بینش اسلامی آنها مطابق با اسلام ناب محمدی و روحیه استکبار ستیزی با منافع غرب و استکبار جهانی در تضاد است از این رو یکی از برنامه های کلان دشمن تضعیف جایگاه دین و دینداری در جوامع اسلامی می باشد.
 
لازم به ذکر است در این نشست برخی از تاکتیک های مهم دشمن در جنگ نرم پیرامون استحاله فرهنگ اسلامی و ایرانی مورد بررسی قرار گرفت.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdcfm0dy.w6dvjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما