دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : 16246
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم خبر داد

برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان سبک زندگی عاشورایی

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم از برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان سبک زندگی عاشورایی در ایام محرم خبر داد.
برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان سبک زندگی عاشورایی
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن نصیری با اشاره به تشکیل ستاد محرم در شهرداری کلانشهر قم اظهار کرد: این ستاد از یک ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و زیر نظر شهردار قم جلساتی تشکیل داده است و دبیری این ستاد را معاون خدمات شهری به عهده دارد.
 
وی به اقدامات شهرداری قم در ایام محرم اشاره کرد و افزود: خیمه‌های عزاداری توسط شهرداری در ورودی‌های شهر برپا می‌شود و روز پیش از شروع ماه محرم دسته و کاروان عزاداری ماه محرم در سطح شهر حرکت می‌کند که در قالب این کاروان به مردم اعلام می‌شود که ماه محرم فرا رسیده است.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم با بیان اینکه شهر به مناسبت ماه محرم سیاه پوش می‌شود گفت: امسال در نظر داریم در ماه محرم چهره شهر نسبت به سنوات گذشته متفاوت باشد و احادیث و فرمایشات حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، در و دیوار شهر را زینت دهد.
 
وی با اشاره به نامگذاری هفته اول محرم با عنوان امر به معروف و نهی از منکر است عنوان داشت: به همین مناسبت احادیث و فرمایشات ائمه اطهار(ع)، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر به صورت گسترده نصب می‌شود.
 
نصیری خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات پیامکی و کتابخوانی با عنوان سبک زندگی عاشورایی از دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرداری قم در این ایام است.
 
وی عنوان داشت: برپایی ایستگاه فرهنگی و تبلیغی سیار در مناطق پرتردد شهر در بحث فرهنگ‌سازی سبک زندگی عاشورایی و احیای امر به معروف و نهی از منکر از برنامه‌های دیگر ایام محرم است.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم یادآور شد: با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مسابقه‌ای در زمینه احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مبنی بر تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به نمایشگاهی برای بحث عاشورا گفت: عاشورا الگوی امر به معروف و نهی از منکر است که این نمایشگاه با همکاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در این ایام برگزار می‌شود.
 
نصیری خاطرنشان کرد: در این ایام هیئت عزاداری پرسنل شهرداری تشکیل شده و به عزاداری می‌پردازند.
 
وی عنوان داشت: برگزاری جلساتی با شورای هماهنگی هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان پیش‌بینی شده تا بتوانیم برنامه‌های این ایام هر چه با شکوه‌تر برگزار شود.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdciqraz.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما