سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 16401
معاون تبلیغات اسلامی استان قم:

آشنایی با زندگی شهدا در درک واقعه کربلا موثر است

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم سخنوری در جلسات مساجد و هیئت‌ها را مهم خواند و افزود: آشنایی با زندگی شهدای کربلا افراد را در درک واقعه کربلا کمک می‌کند.
آشنایی با زندگی شهدا در درک واقعه کربلا موثر است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده، امروز شناخت اهداف کربلا و عاشورا را مهم دانست و اظهار کرد: محور سخنرانی در هیئت‌ها و مساجد باید در خصوص تربیت عاشورایی و زندگی به سبک عاشورایی باشد و این امر در صورتی میسر است که سخنرانی جایگاه بیشتری در عزاداری‌ها داشته باشد چرا که مردم باید از مسائلی که ممکن است ندانند آگاه شوند.
 
وی با اشاره به اهمیت بیان زندگی شهدای کربلا در مساجد و هیئت‌ها در ماه محرم گفت: مردم باید با زندگی امام حسین(ع) و یاران و خط مشی آنها آشنا شوند و رویه آنها را الگوی خود قرار دهند تا بتوانند به رستگاری برسند.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به نقش قرآن در زندگی افراد اشاره و تصریح کرد: در صورتی که قرآن و تفسیر آن را درک کنیم می‌توانیم در مقابل دشمنان مقاومت کرده و اجازه تسلط را از آنان سلب کنیم.
 
نجاریان‌زاده ضمن اشاره به ولایتمداری و فهم دین افزود: برگزاری مراسم‌های عزاداری بهترین مکان برای آموزش دین و تاکید بر ولایتمداری است از این رو وظیفه مسئولان امر برای توجه بیشتر به این موضوع سنگین‌تر می‌شود.
 
وی یکی دیگر از محورهای مراسم عزا را آشنایی مردم با شهدای کربلا و نحوه زندگی آنها عنوان و تصریح کرد: هدف شناخت یاوران امام حسین (ع) و مقایسه تطبیقی آنها با یاوران امام عصر (عج) باشد.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: شناخت یاران امام حسین(ع) می‌تواند ما را در درک یاران واقعی امام زمان (عج) یاری دهد.
 
نجاریان‌زاده گفت: ماه محرم همانند سفره‌ای است که پهن می‌شود و مردم را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد و همین امر در آشنایی آنها با رویه امام حسین (ع) و یاران باوفایش نقش شایانی دارد.
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcb8ab8.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما