چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 16435
حجت الاسلام رفیعی:

تمام انبیاء برای امام حسین(ع) گریه کردند/ سبک زندگی سیدالشهدا(ع) برای دنیا بیان شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه سبک زندگی امام حسین(ع) را باید برای دنیا بیان کرد گفت: انسانهای بزرگی در دنیا همانند گاندی، با خواندن زندگی سیدالشهداء(ع) مسیر زندگیشان عوض شد.
تمام انبیاء برای امام حسین(ع) گریه کردند/ سبک زندگی سیدالشهدا(ع) برای دنیا بیان شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ناصر رفیعی، شامگاه سه شنبه در جمع عزاداران هیئت رزمندگان اسلام قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) اظهار داشت: روش و سبک زندگی اسلامی باید در جامعه امروز ما پیاده شود که رهبر معظم انقلاب در سفر خود به خراسان شمالی ۲۸ سوال از نحوه و سبک امروزی ما مطرح کردند که متناسب با جامعه اسلامی نیست.
 
وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید زندگی‌ها به دو صورت خبیث و طیب است افزود: قرآن کریم در چندین آیه می‌فرماید ممکن است در برخی جوامع خلاف‌ها بیشتر باشد و به پیامبر اکرم (ص) نیز می‌فرماید، آلوده با پاکیزه یکی نیست و بین این دو فرق‌های بسیاری وجود دارد هر چند که ممکن است بیشتر بودن افراد خبیث موجب تعجب شما شود.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، ادامه داد: خداوند در سوره انفال دلیل امتحان انسان‌ها را جداسازی خبیث از طیب می‌داند و کربلا نیز صحنه امتحان این دو است.
 
حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه در روایات آمده که ۳۰ نفر در شب و روز عاشورا خود را به سپاه امام حسین(ع) رساندند ابراز داشت: مکتب امام حسین(ع) سریع انسان را پاکیزه می‌کند که برای نمونه می‌توان به سرنوشت حربن یزد ریاحی اشاره کرد.
 
وی با بیان اینکه در آیه ۲۶ سوره نور آمده، انسان‌های خبیث دنبال افراد خبیث می‌گردند افزود: امام حسن (ع) در مجلسی که معاویه بعد از صلح علیه ایشان ترتیب داده بود، این آیه را برای معاویه خواند که آیا می‌دانی تو چه کسی هستی و ما چه کسانی هستیم و به معاویه گفت شما خبیث هستی که خبیثان اطرافت جمع شده‌اند.
 
استاد حوزه و دانشگاه، اضافه کرد: برخی از نویسندگان اهل سنت از معاویه دفاع می‌کنند که این امر جای تعجب دارد چرا که او برخی از اصحاب امیرالمومنین (ع) را کشت که اگر هیچ جرمی نداشته باشد با همین کار وی جایی برای دفاع باقی نمی‌گذارد.
 
انسان باید هدف و مسیر خود را در زندگی مشخص کند

 
حجت الاسلام رفیعی بیان داشت: خداوند می‌فرماید انسانهای پاکیزه همانند درخت پاکیزه‌ای هستند که ویژگی‌های خوبی همانند میوه مطلوب دارد و اصل آن ثابت و ریشه دار است.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، با تاکید بر اینکه انسان باید خط، هدف و مسیر خود را در زندگی روشن و مشخص کند گفت: در کربلا افرادی حضور داشتند که شب در سپاه امام حسین(ع) بودند و صبح به سپاه دشمن رفتند و دارای شخصیت و اصالت نبودند در حالی که قرآن ویژگی انسانهای مومن را داشتن ریشه و اصالت می‌داند.
 
وی افزود: مومن به فرموده قرآن در حال رشد کردن است و با گذشت عمر تقویمی، عمر معنوی او نیز ارتقاء می‌یابد و همواره برای دیگران مفید است و خیر می‌رساند.
 
مومن همواره یاد خدا را به همراه دارد
 
استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه خبیث به فرموده قرآن همانند خار است که سودی به حال دیگران ندارد ابراز داشت: برخی‌ها تنها در ایام محرم مباحث اخلاقی را رعایت می‌کنند و در سایر روز‌ها اهمیت چندانی به مباحث اخلاقی نمی‌دهند در صورتی که مومن همواره یاد خدا را به همراه دارد و از آن غافل نمی‌شود.
 
تمام انبیاء برای امام حسین (ع) گریه کردند
 
وی در ادامه تصریح کرد: تمام انبیاء برای امام حسین (ع) گریه کردند و به زیارت ایشان رفتند و در زیر قبه سیدالشهداء (ع) دعا مستجاب می‌شود و تنها تربتی که می‌توان آن را چشید نیز خاک کربلا است.
 
حجت الاسلام رفیعی گفت: امام رضا (ع) فرمود در همه مصیبت‌ها برای امام حسین (ع) گریه کنید و باید عنوان کرد که سیدالشهداء (ع) یک استثنا است که انسان را سریع‌تر به خدا می‌رساند و در واقع راه میانه است.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، ابراز داشت: سبک زندگی امام حسین (ع) را باید برای دنیا بیان کرد که انسانهای بزرگی در دنیا همانند گاندی، با خواندن زندگی سیدالشهداء (ع) مسیر زندگیشان عوض شد.
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdciw5az.t1aqp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما