شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : 16511
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص):

یکی از آموزه های اصلی عاشورا درس آزادگی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه گفت: یکی از آموزه های اصلی عاشورا درس آزادگی است و امام حسین (ع) جان خود را در راه حریت و آزادگی فدا می کند تا به جهانیان این پیام را برساند.
یکی از آموزه های اصلی عاشورا درس آزادگی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ناصر رفیعی در جمع عزاداران هیئت رزمندگان اسلام استان قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت الگو گیری از زندگی اهل بیت (ع) اظهار کرد: زندگی اهل بیت(ع) باید برای ما  الگو باشد و سعی کنیم حضور امام را در زندگی خود احساس کنیم زیرا دوست داشتن و محبت به تنهایی کافی نیست.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) افزود: مشروعیت امامت با خداست اما پیاده شدن آن در جامعه نیاز به رای مردم دارد برای مثال امام خمینی(ره) از سال 42 به عنوان ولی فقیه بود اما سال 57 مردم از او حمایت کردند و او حکومت جامعه اسلامی را بر عهده گرفت.
 
این کارشناس مذهبی تصریح کرد:  آمار طلاق نسبت به سال گذشته  40 درصد افزایش پیدا کرده است و تمامی این طلاق ها در سال های ابتدایی زندگی رخ می دهد زیرا ازدواج های کنونی بر اساس باورهای اشتباه و عدم صداقت شکل می گیرد .
 
حجت الاسلام رفیعی خاطر نشان کرد: بسیاری از کسانی که در کربلا به جنگ با امام حسین(ع) آمدند دوست دار ایشان بودند و بعد از کشته شدن امام حسین (ع) بر پیکر ایشان گریه کردند بر همین اساس گفته می شود محبت به تنهایی کافی نیست و باید علاوه بر محبت انسان از اهل بیت(ع) الگو گیری نیز نماید.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) افزود:  یکی از آموزه های اصلی عاشورا درس آزادگی است و امام حسین (ع) جان خود را در راه جوانمردی و آزادگی فدا می کند تا به جهانیان پیام حریت و آزادگی را برساند و ما باید پیام این قیام را به جهانیان منتقل کنیم .
 
وی  با اشاره به اهمیت بررسی جایگاه آزادی در اسلام خاطر نشان کرد: آزادی در غرب به معنای، دوری از انسانیت و فضائل اخلاقی است و این در حالی است که آزادی که اسلام و عاشورا به ما می آموزد به معنای آزادی از شهوت و هوس است و این آزادی است که محبت واقعی را به دنبال خود می آورد.
 
این کارشناس مذهبی تصریح کرد:  آزادی غرب با آزادی دینی و آنچه در دین اسلام آمده بسیار متفاوت است چرا که غربی‌ها معتقدند خالقی در این عالم وجود ندارد و آزادی آن‌ها به معنای رهایی از عفت و حیا است  و انسان می تواند هرکاری را که دوست دارد انجام دهد درحالی که ما آزادی را در چهارچوب دین تفسیر می کنیم.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد:  امام صادق (ع) فرمود پنج چیز باید در زندگی انسان وجود داشته باشد که اگر هر کدام کم رنگ شود زندگی انسان نقصی را به همراه خود دارد و مهم ترین رکن آن  حفظ حیا است.
 
حجت الاسلام رفیعی خاطر نشان کرد: داشتن حیا در زندگی بسیار مهم است چرا که اگر حیا وجود نداشته باشد رابطه‌های نامشروع گسترش می‌یابد و حد و مرز بین افراد از بین خواهد رفت و انسان بی‌حیا دست به هر کاری می‌زند و همچنین  مرزهای اخلاقی و حریم شخصی بین افراد از هم گسسته می شود .
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه  با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود: پیامبراکرم (ص) فرمود همه انبیاء یک حرف را می‌زدند و چکیده آن این است که اگر حیا در جامعه ای از بین برود آن جامعه از مسیر حق جدا گشته است .
 
وی با اشاره به الگو گیری از سبک زندگی امام حسین (ع)  تصریح کرد: حفظ حیا در جامعه کنونی ما به معنی پرهیز از  فیلم‌های مستهجن، موسیقی و برنامه‌های ماهواره است  که جوانان و خانواده ها باید بسیار مراقب مواردی که حیا را در جامعه از بین می برد باشند.
 
این کارشناس مذهبی با اشاره به روایتی دیگر از امام صادق(ع) خاطر نشان کرد: در این روایت امام صادق (ع) حریت و آزادگی را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک انسان بر می شمارد و بر همین اساس است که امام حسین(ع) در روز عاشورا به سپاهیان دشمن فرمود اگر دین ندارید آزاده باشید.
 
حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: حفظ روحیه آزادگی و حریت به همراه محبت به اهل بیت(ع) یکی از ویژگی های بارز مومن است که ما باید این ویژگی را در تمامی لحظات زندگی خود جاری سازیم زیرا محبت به تنهای نمی تواند ما را از آتش دوزخ دور کند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcdfk0f.yt09f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما