سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 16266
امام جمعه قم در دیدار با رئیس سازمان تامین اجتماعی:

تامین اجتماعی، سازمانی برای استراحت مردم نیست/ پخش قرآن در بیمارستان‌های غرب برای آرامش بیماران

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به اینکه تامین اجتماعی، سازمانی برای استراحت مردم نیست، گفت: در بسیاری از بیمارستان‌های غرب برای اینکه بیماران سلامت خود را به دست بیاورند یا بتوانند به آرامش روحی و روانی برسند، صدای قرآن را پخش می‌کنند.
تامین اجتماعی، سازمانی برای استراحت مردم نیست/ پخش قرآن در بیمارستان‌های غرب برای آرامش بیماران
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سعیدی صبح امروز در دیدار با سید تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به نقش تاثیر گذار تامین اجتماعی در جامعه اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در شرایط کنونی کشور جایگاه ویژه و خطیری را بر عهده دارد زیرا این سازمان می‌تواند با مدیریت صحیح نیروی از کار افتاده را به جامعه بازگرداند.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد: در روزهای اولی که سنگ بنای اسلام در جامعه نهادینه می‌شد، مسجد به عنوان پایگاه درمانی برای بیماران در نظر گرفته شد که این موضوع اهمیت تامین اجتماعی و رویکرد دین را در این حوزه مشخص می‌سازد.
 
وی با اشاره به اهمیت شغل کارمندان سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: کارمندان سازمان تامین اجتماعی باید نگاهی معرفتی به این شغل داشته باشند زیرا این شغل در حال پیاده کردن مبانی الهی در جامعه است درحالی که ممکن بوده در بسیاری از شغل‌های دیگر این امر کم رنگ تر باشد.
 
آیت‌الله سعیدی افزود: خدمت در تامین اجتماعی نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد زیرا مردم از این امر خوشحال می‌شوند و چتر تامین جامعه را بر روی سر خود می‌بینند و قطعا خشنودی و رضایت مردم خشنودی خداوند را نیز به دنبال دارد.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به اهمیت موضوع تامین اجتماعی در جوامع غربی و ارتباط آن با دین تصریح کرد: برخی از بیمارستان‌هایی که در غرب به ارائه خدمات به مردم می‌پردازند زیر نظر دستگاه واتیکان فعالیت می‌کنند، اما چون دین آن‌ها مورد تحریف قرار گرفته نتیجه لازم را از این ارتباط سلامت و ارتقاء جامعه با محوریت دین به دست نمی‌آورند.
 
وی با بیان اینکه نفوذ مبانی دین اسلام در غرب غیر قابل انکار است خاطرنشان کرد: در بسیاری از بیمارستان‌های غرب برای اینکه بیماران سلامت خود را به دست بیاورند یا بتوانند به آرامش روحی و روانی برسند، صدای قرآن را پخش می‌کنند تا افراد با گوش دادن به صوت قرآنی که چیزی از آن متوجه نمی‌شوند به آرامش برسند و سلامت خود را بدست آورند.
 
آیت‌الله سعیدی افزود: فعالیت سازمان تامین اجتماعی شعبه ای از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، سازمان تامین اجتماعی معروف را در جامعه پیاده می‌کند و همانند نوری در دل شب می‌درخشد که این حاکی از نقش ویژه‌ی این سازمان در جامعه‌ی اسلامی است.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد: تامین اجتماعی در جامعه اسلامی فعالیت می‌کند، که تمامی افراد آن در حال مسابقه هستند و از این سازمان به عنوان تعمیرگاهی برای رفع مشکلات افراد تعبیر می‌شود تا افراد بتوانند سلامت روحی و روانی خود را به دست بیاورند و در ادامه این مسابقه به کار و تلاش  بپردازند.
 
امام جمعه قم با اشاره به اینکه تکدی گری نتایج بسیار منفی در جامعه دارد، اظهار کرد: باید این احساس که سازمان تامین اجتماعی سازمانی برای استراحت مردم است از ذهن مردم پاک شود و مسئولان این امر نباید اجازه دهند که این احساس به مردم القا شود که می‌توانند بخشی از زندگی خود را در سازمان تامین اجتماعی بگذرانند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcaiun6.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما